Connect
To Top

Σαράντα χρόνια χωρίς τη Γκρέις του Μονακό: Η απατηλή λάμψη μιας πριγκιπικής ζωής και ο τραγικός θάνατος

Οι εμβληματικές εμφανίσεις της πριγκίπισσας του Χόλιγουντ και η αλήθεια για τη δυστυχισμένη ζωή της που αποκάλυψε λίγο πριν σκοτωθεί.

Στις 14 Σεπτεμβρίου συμπληρώθηκαν σαράντα χρόνια από τον τραγικό θάνατο της Γκρέις του Μονακό η οποία γεννήθηκε ως Γκρέις Πατρίσια Κέλι στην Πενσυλβάνια και πέθανε ως πριγκίπισσα στο πριγκιπάτο των Μονεγάσκων.

Το παλάτι του Μονακό έδωσε στη δημοσιότητα σπάνιες φωτογραφίες από διάφορους σταθμούς της ζωής της.

Η ίδια έζησε μια ζωή που φαινόταν παραμυθένια, ωστόσο δεν ήταν τοσο λαμπερή.

Η βραβευμένη με Όσκαρ Αμερικανίδα ηθοποιός παντρεύτηκε τον πρίγκιπα Ρενιέ Γ’ του Μονακό τον Απρίλιο του 1956 και εγκατέλειψε την καριέρα της στο Χόλιγουντ, που διήρκεσε μόλις έξι χρόνια.

Στα έξι χρόνια που εργάστηκε στο Χόλιγουντ γύρισε μόνο 11 ταινίες, ωστόσο κατατάσσεται στις πιο πολυαγαπημένες πρωταγωνίστριες του Χόλιγουντ και το όνομά της αποτελεί συνώνυμο του στιλ, της ακτινοβολίας και της χάρης.

Συνεργάστηκε τρεις φορές με τον Άλφρεντ Χίτσκοκ το για τις ταινίες Σιωπηλός Μάρτυς (Rear Window, 1954), Τηλεφωνήσατε Ασφάλεια Αμέσου Δράσεως (Dial M for Murder, 1954) και Το Κυνήγι του Κλέφτη (To Catch A Thief, 1955) και κέρδισε το όσκαρ το 1954 για την ταινία Η χωριατοπούλα (The Country Girl). Το Αμερικανικό Ινστιτούτο Κινηματογράφου την έχει κατατάξει 13η στη λίστα με τις 25 μεγαλύτερες σταρ όλων των εποχών.

Τα παιδικά της χρόνια

Η Γκρέις Κέλι γεννήθηκε το 1929 από τον Τζον Μπρένταν Κέλι και τη σύζυγό του Μάργκαρετ Κάθριν Μάγερ στη Φιλαδέλφεια της Πενσυλβάνια.

Ονομάστηκε Γκρέις προς τιμή της αδικοχαμένης σε νεαρή ηλικία αδερφής της μητέρας της.

Η οικογένεια της ήταν εύπορη, καθώς ο τρεις φορές ολυμπιονίκης στο άθλημα της κωπηλασίας πατέρας της, που είχε τη μεγαλύτερη επιχείρηση οικοδομικών υλικών στην ανατολική ακτή, ήταν αυτοδημιούργητος εκατομμυριούχος.

Η μητέρα της είχε σπουδάσει φυσική αγωγή και αργότερα ανέλαβε την έδρα της φυσικής αγωγής στο πανεπιστήμιο της Πενσιλβανία.

Η Κέλι είχε δυο μεγαλύτερα αδέρφια την Πέγκι και τον Τζον και μια μικρότερη αδερφή τη Λιζάν. Ο Τζον χρόνια αργότερα έγινε χάλκινος ολυμπιονίκης στους ολυμπιακούς αγώνες του 1956 στη Μελβούρνη.

Ο δρόμος της Φιλαδέλφεια Kelly Drive ονομάστηκε έτσι προς τιμήν του αδελφού της Κέλι.

Οι αδελφοί του πατέρα της Γκρέις Κέλι ήταν διακεκριμένοι καλλιτέχνες. Ο Γουόλτερ Κέλι, ο μεγαλύτερος αδερφός του πατέρα της, ήταν σταρ της επιθεώρησης κι ο άλλος ο Τζορτζ Κέλι ήταν ένας βραβευμένος με Πούλιτζερ δραματουργός.

Το Όσκαρ και η έμφυτη αριστοκρατία

Η Γκρέις Κέλι κέρδισε Όσκαρ Α’ γυναικείου ρόλου το 1954 για την ερμηνεία της στη Χωριατοπούλα.

Τα επόμενα δυο χρόνια γύρισε άλλες τρεις ταινίες, εκ των οποίων η πρώτη ήταν η τρίτη και τελευταία της συνεργασία με τον Άλφρεντ Χίτσκοκ στην ταινία Το Κυνήγι του Κλέφτη (To Catch A Thief, 1955), όπου σαγηνεύει με τη γοητεία της τον μικροαπατεώνα Κάρι Γκραντ στο ηλιόλουστο Μόντε Κάρλο.

H γνωριμία με τον πρίγκιπα Ρενέ

Το 1955 στο φεστιβάλ των Καννών γνώρισε τον πρίγκιπα Ρενιέ Γ’ του Μονακό, με τον οποίον κράτησε για μήνες επικοινωνία.

Επιστρέφοντας στη Αμερική γύρισε την ταινία Ο κύκνος (The Swan, 1956) όπου πλάι στον Άλεκ Γκίνες υποδύθηκε μια πριγκίπισσα. Η ταινία ήταν προφητική και η ζωή να μιμήθηκε την τέχνη καθώς ο Ρενιέ μετά το τέλος των γυρισμάτων τη ζήτησε σε γάμο.

Η εταιρία παραγωγής της ταινίας καθυστέρησε την κυκλοφορία της μέχρι την ημέρα του γάμου της Κέλι με το Ρενιέ.

Στο μεταξύ είχε προβληθεί και η πρoτελευταία της ταινία το Υψηλή κοινωνία (High Society, 1956) που αποτελούσε ριμέικ της ταινίας του 1940, Κοινωνικά σκάνδαλα (The Philadelphia Story).

Στην αυτή ταινία συμπρωταγωνιστούσε με τον Φρανκ Σινάτρα και τον Μπινγκ Κρόσμπι.

Η ζωή της ως πριγκίπισσα του Μονακό

Ο γάμος της Γκρέις και του Ρενιέ γίνεται το απόλυτο κοσμικό γεγονός του 1956. Η τελετή είναι υπέρλαμπρη. Η νύφη φορά δαντέλα ηλικίας 125 ετών και το νυφικό της σχεδιάζει η Έλεν Ρόουζ- η αγαπημένη ενδυματολόγος του Χόλιγουντ.

Εννιά μήνες και τέσσερις μέρες μετά το γάμο της με το Ρενιέ, η πριγκίπισσα Γκρέις, έφερε στον κόσμο το πρώτο της παιδί την πριγκίπισσα Καρολίνα, της οποίας των ερχομό ανακοίνωσαν 21 πυροβολισμοί και η μέρα της γέννησής της κηρύχθηκε μέρα αργίας.

Ο πρίγκιπας Ρενιέ και η πριγκίπισσα Γκρέις απέκτησαν τρία παιδιά: την πριγκίπισσα Καρολίνα, τον πρίγκηπα Αλβέρτο και την πριγκίπισσα Στεφανί.

Μετά το γάμο ο Ρενιέ απαγόρευσε την προβολή των φιλμ της Κέλι.

Το 1962 ο Άλφρεντ Χίτσκοκ της προσέφερε τον πρωταγωνιστικό ρόλο στο φιλμ Μάρνι (Marnie) και η Κέλι ήθελε να ξανασυνεργαστεί μαζί του. Όταν όμως η κοινή γνώμη στράφηκε εναντίον της, λόγω του γεγονότος ότι η υπόθεση του φιλμ θα αμαύρωνε την εικόνα της, αναγκάστηκε να μη δεχτεί το ρόλο.

Το 1977 ο σκηνοθέτης Χέρμπερτ Ρος προσπάθησε να τη δελεάσει να επιστρέψει στη μεγάλη οθόνη προσφέροντάς της τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην ταινία Η Κρίσιμη Καμπή (The Turning Point).

Η Γκρέις Κέλι δεν επέστρεψε ποτέ στη μεγάλη οθόνη, προσπάθησε παρ’όλα αυτά να υποστηρίξει την καλλιτεχνική άνθιση στο Μονακό ιδρύοντας το Ίδρυμα Πριγκίπισσα Γκρέις με έντονη φιλανθρωπική δράση που συνεχίζεται μέχρι σήμερα, από τα παιδιά της.

Λίγα χρόνια πριν φύγει από τη ζωή, η Κέλι εξομολογήθηκε ότι η σχέση της με τον Ρενιέ δεν ήταν η ιδανική όπως προοιώνιζε η κινηματογραφική ένωσή τους. Οι ψίθυροι άλλωστε τον ήθελαν να έχει ερωμένες και όταν μάλιστα δεν ήταν σε καλή διάθεση να απέχει έτη φωτός από τον ιδανικό σύζυγο… “Ξέρεις, έχω φτάσει σε σημείο να νιώθω πολύ δυστυχισμένη σ’αυτόν το γάμο. Ο άντρας μου δεν μου δείχνει το παραμικρό ενδιαφέρον” είχε εξομολογηθεί.

Στις 14 Σεπτεμβρίου του 1982, ενώ επέστρεφε οδικώς μαζί με τη μικρή της κόρη της Στεφανί, από το εξοχικό τους στην επαρχία, η πριγκίπισσα Γκρέις είχε ένα εγκεφαλικό επεισόδιο που την έκανε να χάσει τις αισθήσεις της και να ρίξει το αυτοκίνητο στο γκρεμό.

Το σώμα της ανασύρθηκε από το αυτοκίνητο αλλά είχε υποστεί πολλαπλά κατάγματα κι είχε πέσει σε κώμα. Μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο του Μονακό όπου της διαγνώστηκε σοβαρή εγκεφαλική βλάβη.

Η οικογένεια της αποσυνέδεσε το μηχανισμό που την κρατούσε στη ζωή.

Πηγή:thetoc.gr

Περισσότερα άρθρα στην κατηγορία : Πρόσωπα

Η κρίση είναι για πολλούς προβλήματα και μιζέρια… για κάποιους άλλους όμως είναι δημιουργικότητα και ευκαιρίες. Αυτό που χρειάζεται είναι αισιοδοξία και ελπίδα, ελπίδα και αισιοδοξία… και περισσότερη δουλειά! Κάπως έτσι , ξεκίνησε αυτή η ιδέα… η ιδέα που έχει ένα γοητευτικό όνομα…. Beautiful Life.

Επικοινωνία

Διεύθυνση:

Mail:

Τηλέφωνο: