Connect
To Top

ΤΟ ΦΥΣΙΚΟ ΦΩΣ ΠΡΟΑΣΠΙΖΕΙ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΜΑΣ

Το μόνο που έχετε να κάνετε για να βοηθήσετε την υγεία σας είναι να τραβήξετε τις κουρτίνες στα παράθυρα του σπιτιού σας…

Το φυσικό φως είναι ο καλύτερος φίλος ενός φωτογράφου, ένα ιδανικό χαρακτηριστικό του σπιτιού και ένα σημαντικό πλεονέκτημα για όσο εργάζονται εντός γραφείου. Κατά γενικό κανόνα, οι περισσότεροι από εμάς θα προτιμούσαμε την καθημερινότητά μας κάτω από τη ζεστασιά του ήλιου παρά από το θόρυβο και το έντονο φως των λαμπτήρων φθορισμού. Στην πραγματικότητα, μια πρόσφατη έρευνα, όπως αναφέρεται από το Harvard Business Review, επιβεβαιώνει πόσο σημαντικό είναι το φυσικό φως για την υγεία μας.

Πώς μας ωφελεί το φυσικό φως

Εκτός από ιδανικό φωτισμό στην δουλειά αλλά και κατά την λήψη φωτογραφιών, μερικοί ακόμα λόγοι που θα σας κάνουν να «λατρέψετε» το φυσικό φως, περιλαμβάνουν:

1. Ενισχύει τη παραγωγή βιταμίνης D

Όταν εκτίθεστε σε ηλιακό φως, το δέρμα απορροφά βιταμίνη D, ένα κρίσιμο θρεπτικό συστατικό που αποτρέπει την απώλεια οστών και μειώνει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων, αύξησης βάρους αλλά και διαφόρων καρκίνων. Η λεγόμενη «βιταμίνη του ήλιου» επίσης δεν κάνει διακρίσεις ανάλογα με το αν εκτίθεστε στο φως ενώ βρίσκεστε σε εσωτερικό ή και εξωτερικό χώρο. Γεγονός που σημαίνει ότι είναι σημαντικό να τραβήξετε τις κουρτίνες είτε βρίσκεστε στο σπίτι είτε στο γραφείο.

2. «Προστατεύει» από την εποχική κατάθλιψη

Για πολλούς ανθρώπους, ο φθινοπωρινός καιρός είναι ιδανικός για μια βόλτα το απόγευμα, καθώς τα φύλλα πέφτουν και ο αέρας δροσίζει. Ορισμένες φορές όμως, το φθινόπωρο μπορεί να προκαλέσει διακυμάνσεις στην ψυχολογία και την διάθεσή μας. Η έκθεση στο φυσικό φως μπορεί να σας βοηθήσει να διατηρήσετε αυτές τις απότομες εναλλαγές υπό έλεγχο.

3. Βελτιώνει τον ύπνο

Δεδομένου ότι η ψυχική υγεία και ο ύπνος αποτελούν συγκοινωνούντα δοχεία, δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι το φυσικό φως επηρεάζει και τα δύο. Επιστημονική μελέτη μάλιστα, αποκάλυψε ότι όσο μεγαλύτερη ήταν η έκθεση των συμμετεχόντων στο φυσικό φως, τόσο πιο ποιοτικός ήταν ο ύπνος τους κάθε βράδυ. 

Πώς θα αυξήσετε την έκθεση στο φυσικό φως

Μερικές έξυπνες πρακτικές για να αυξήσετε το φυσικό φως, περιλαμβάνουν:

Καθρέφτη.. καθρεφτάκι μου

Βοηθήστε το φυσικό φως να «κατακλύσει» τους χώρους σας, προσθέτοντας έναν, δύο ή και περισσότερους καθρέφτες με διαφορετικά σχήματα και μεγέθη στους τοίχους. Το φως του ήλιου από το παράθυρο μπορεί να «πέσει» στον καθρέφτη και η αντανάκλασή του να ενισχύσει την παρουσία φυσικού φωτός στο δωμάτιο.

Τραβήξτε την κουρτίνα

Οι κουρτίνες αν και κάνουν τον χώρο σας να δείχνει σικ, «κρύβουν» το φυσικό φως. Για αυτό θα ήταν καλό να απομακρύνετε τις βαριές κουρτίνες και να αφήσετε το φως να μπει μέσα. Με αυτόν τον τρόπο, ο φυσικός φωτισμός μπορεί να γίνει το νέο σας «ξυπνητήρι», επαναφέροντας την φυσιολογική λειτουργία του κιρκαδικού ρυθμού και επιτυγχάνοντας την επανεκκίνηση του κύκλου ύπνου-αφύπνισης.

Συνετή χρωματική επιλογή

Μπορείτε να επωφεληθείτε και από τα χρώματα που θα επιλέξετε για τους χώρους σας. Αν και το λευκό αντανακλά ιδανικά το φυσικό φως, δεν είναι ανάγκη να περιοριστείτε στο κλασικό λευκό. Τα χρώματα κοντά στο λευκό, όπως τα ανοιχτόχρωμα παστέλ, αντανακλούν πολλές ακτίνες του ήλιου. Επίσης είναι σημαντικό να μην ξεχνάτε το πάτωμα, καθώς ένα σκούρο χαλί δεν είναι ιδανικό. Αντίθετα επιλέξτε κάτι ανοιχτόχρωμα για να σας φτιάχνει την διάθεση, ακόμα και στην συννεφιά.

πηγή: www.vita.gr

Περισσότερα άρθρα στην κατηγορία : Ευ Ζην