Connect
To Top

Απόστολος Κουσίνας, ένας Σερραίος πρωταθλητής που κατέκτησε με το χορό την σκηνή της Λυρικής!

Ο Απόστολος Κουσίνας, είναι πρώην πρωταθλητής στο άλμα επί κοντώ με συμμετοχές με την Εθνική Ελλάδος σε Βαλκανικό και Παγκόσμιο επίπεδο καθώς επίσης είναι κάτοχος πολλών μεταλλίων σε πανελλήνια πρωταθλήματα από το 2009 έως το 2014. Το 2012 εισήχθη στο Τ.Ε.Φ.Α.Α. Σερρών Α.Π.Θ. όπου ασχολήθηκε με την ειδικότητα του κλασικού αθλητισμού και ερευνητικά με την κινησιολογία και την άσκηση για αποκατάσταση. Το 2014 ως πρόεδρος των φοιτητών του Τμήματος και μαζί με την Τραπεζανίδου Ελευθερία δημιούργησαν την θεατρική ομάδα του συλλόγου φοιτητών του Τμήματος. Το 2016 αποφοίτησε από τη σχολή και το ίδιο χρονικό διάστημα έδωσε τις κατατακτήριες εξετάσεις στο Υπουργείο Πολιτισμού για την είσοδό του στις Ανώτερες Επαγγελματικές σχολές χορού της χώρας. Σπούδασε για ένα χρόνο στην Ανώτερη Επαγγελματική Σχολή Χορού του Δήμου Θεσσαλονίκης και έπειτα πέρασε τις εξετάσεις της Ανώτερης Επαγγελματικής Σχολής Χορού της Εθνικής Λυρικής Σκηνής. Κατά τα 3 χρόνια φοίτησης του εκεί συνεργάστηκε με αρκετούς χορογράφους όπως ο Κ. Ρήγος, η Α. Παπαδαμάκη, ο Χρ. Παπαδόπουλος, η Π. Απέργη, η Z. Pasceri κ.α. Το 2020 αποφοίτησε από τη σχολή.

Απόστολε, θα ήθελες να μας πεις πιο αναλυτικά πώς έγινε η μετάβαση
από το επί κοντώ όπου είχες τεράστιες επιτυχίες στο χορό;


Αρχικά η πρώτη μου επαφή με το χορό έγινε κάπως τυχαία από προτροπή της πρώτης μου δασκάλας. Ωστόσο, η απόφαση για τη μετάβαση από το άλμα επί κοντώ στο χορό είχε να κάνει πιο πολύ με το γεγονός ότι από την πρώτη στιγμή που πάτησα το πόδι μου στη σκηνή ένιωσα σαν να είμαι σπίτι μου. Ότι αυτό γεννήθηκα να κάνω. Δε μπορούσα να το εξηγήσω γιατί μέχρι τότε δεν είχα καμία επαφή με το χώρο αυτό, αλλά ένιωσα τόσο οικεία. Ήταν σαν να μου δόθηκε η απόλυτη ελευθερία στην σκηνή!

Σε ποιες παραστάσεις έχεις λάβει μέρος και ποια είναι τα συναισθήματα που βίωσες;


Από το 2016 είχα την τύχη να συμμετέχω σε διάφορες παραγωγές είτε στη Θεσσαλονίκη είτε στην Αθήνα ακόμη και στην Ιταλία. Ήταν πολύ όμορφο το γεγονός ότι όλες αυτές οι παραγωγές ήταν τόσο διαφορετικές μεταξύ τους και ήθελαν κάθε φορά να είσαι κάποιος άλλος. Από τη μία να είσαι Αιγύπτιος στρατιώτης στην Aida στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, από την άλλη ένας κύκνος στη Λίμνη των κύκνων της Εθνικής Λυρικής Σκηνής ή ένας άνθρωπος βγαλμένος από την αρχαιοελληνική εποχή στο ναό του Απόλλωνα στην Δήλο. Κάθε παραγωγή είχε τις δικές τις απαιτήσεις αλλά και τα δικά της δώρα να μου προσφέρει και είμαι ευγνώμων που από την αρχή της ενασχόλησης μου με το χορό είχα τόσες ευκαιρίες να δουλέψω δίπλα σε καταξιωμένους καλλιτέχνες και να μάθω τόσα πολλά κοντά τους.

Έχεις συμμετάσχεις και σε παραστάσεις στο εξωτερικό και πιο συγκεκριμένα στην Ιταλία. Μίλησε μας, σε παρακαλώ, γι’ αυτή την εμπειρία.

Ήμουν αρκετά τυχερός να με δεχτούν στο Agora coaching project και πιο συγκεκριμένα στο Return Trip ένα πρόγραμμα για επαγγελματίες χορευτές που περιελάμβανε ένα μήνα σεμιναρίων και χορογραφίας με Έλληνες και Ιταλούς χορογράφους και καθηγητές με σκοπό την εξέλιξή μας. Σε αυτό το πρόγραμμα δημιουργήσαμε δύο μικρά έργα τα οποία και παρουσιάσαμε σε παραστάσεις στο Reggio nel Emilia και στην Brescia της Ιταλίας. Ήταν μια ιδιαίτερη εμπειρία καθώς πέρα από την καθοδήγηση των χορογράφων υπήρξε όλη αυτή η αλληλεπίδραση με τους άλλους χορευτές που ο καθένας είχε τις δικές του εμπειρίες, διαφορετική εκπαίδευση και έτσι η ανταλλαγή αυτών των στοιχείων συνέβαλε στην ανάπτυξη των σχέσεων μας σε προσωπικό επίπεδο αλλά και χορευτικό.

Είναι εύκολο για κάποιο να γίνει επαγγελματίας χορευτής στη χώρα μας; Τι προοπτικές έχει;

Αν μιλάμε για το αν υπάρχει ένα σύστημα που να εξυπηρετεί αυτό τον σκοπό, ναι τότε σε ένα βαθμό υπάρχουν οι κατάλληλες υποδομές. Ωστόσο, το γεγονός ότι δεν υπάρχουν ακαδημίες χορού όπως σε πολλές χώρες του εξωτερικού που ξεκινούν την εκπαίδευση σε μικρή ηλικία είναι ένας παράγοντας που κάνει την διαδικασία πιο δύσκολη. Συνήθως στην Ελλάδα αποφασίζει κάποιος να σπουδάσει χορό στα 18 ή και πιο μετά ιδιαίτερα οι άντρες. Αυτό από μόνο του δυσκολεύει την εκπαίδευση καθώς το σώμα μας όσο μεγαλώνουμε είναι πιο δύσκολο να προσαρμοστεί στα ερεθίσματα της προπόνησης και έτσι δύσκολα φτάνει κανείς στο επιθυμητό επίπεδο σε σχέση με τους χορευτές από το εξωτερικό και πιο συγκεκριμένα μιλώντας για τον κλασσικό χορό. Παρόλα αυτά έχουμε καταφέρει σαν χώρα να έχουμε πάρα πολλούς χορευτές που διαπρέπουν στο εξωτερικό και «κλείνουν» συμβόλαια συνεργασίας με μεγάλες ομάδες. Τώρα όσο αφορά τις προοπτικές. Το πτυχίο από μόνο του δε σημαίνει κάτι, σίγουρα σε εξασφαλίζει άλλα θέλει την δική σου προσπάθεια για να καταφέρεις κάτι. Μπορείς να δουλέψεις είτε ως χορευτής είτε ως καθηγητής χορού είτε ως χορογράφος. Στην Ελλάδα υπάρχουν αρκετές αξιόλογες δουλειές, ωστόσο ακόμη τα πράγματα δεν είναι στο επίπεδο που όλοι εύκολα μπορούν αποκατασταθούν επαγγελματικά.

Απόστολε, τα μελλοντικά σου σχέδια περιλαμβάνουν αποκλειστικά και μόνο το χορό ή και κάτι άλλο;

Η αλήθεια είναι ότι αν και τα τελευταία χρόνια έχω αφοσιωθεί περισσότερο στο χορό, δεν έπαψα να ασχολούμαι με το πρώτο μου πτυχίο. Κατά κάποιο τρόπο συνδυάζεται η γυμναστική με το χορό και ίσως μελλοντικά να εμβαθύνω περισσότερο στο πως το ένα συμβάλει στο άλλο. Σίγουρα για το άμεσο μέλλον θέλω να χορέψω αλλά και η διδασκαλία είναι κάτι που αγαπώ πολύ και ήδη κάνω. Αλλά όπως και μέχρι τώρα στη ζωή μου ακολουθώ το ένστικτό μου. Ποτέ κανείς δε ξέρει τι μπορεί να προκύψει και που θα με οδηγήσει ο δρόμος που θα επιλέξω!

Περισσότερα άρθρα στην κατηγορία : City Life