Connect
To Top

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥΣ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΟΥ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟΥ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ

Οι υπεύθυνοι σπουδών του φροντιστηρίου ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ, μας μιλούν για το πως διαχειρίστηκαν τα νέα δεδομένα που δημιούργησε η πανδημία του κορωνοϊού.

Η πανδημία του κορωνοϊού δημιούργησε μία πρωτόγνωρη κατάσταση και άλλαξε όλα τα δεδομένα. Ποια ήταν τα προβλήματα και τα νέα δεδομένα που δημιουργήθηκαν για την ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ; Ποιες οι δυσκολίες και πως διαχειριστήκατε την κατάσταση; Σε ποιες ενέργειες προχωρήσατε και πόσο γρήγορα;

Λ. Σπανού: Εδώ και 2,5 περίπου μήνες βιώνουμε όλοι μας ένα παγκόσμιο φαινόμενο, την πανδημία του κορονοϊού. Εύλογα, αυτή η πρωτόγνωρη κατάσταση δημιούργησε κλίμα αιφνιδιασμού, έντονου προβληματισμού αλλά και δικαιολογημένου φόβου. Μάλιστα, οι συνθήκες αυτές μας έφεραν αντιμέτωπους με νέα δεδομένα, τα οποία κληθήκαμε να διαχειριστούμε κι εμείς ως φροντιστήριο “Προοπτική”. Το κύριο πρόβλημα ήταν η υποχρεωτική παύση των μαθημάτων με τη φυσική παρουσία των παιδιών και των καθηγητών. Ωστόσο, τη λύση σε αυτό το θέμα έδωσε η τηλεκπαίδευση. Το νέο αυτό δεδομένο αφενός διευκόλυνε την κατάσταση και αφετέρου προκάλεσε ποικίλες δυσκολίες. Η άμεση εξοικείωση με τα ψηφιακά μέσα, ο προγραμματισμός και η οργάνωση των μαθημάτων αλλά και η αλλαγή στην ψυχολογία των μαθητών ήταν μερικές από αυτές. Εμείς, ως φροντιστήριο “Προοπτική”, με βασικό κριτήριο το καλό των παιδιών, δράσαμε με ψυχραιμία, οργάνωση και μεθοδικότητα και πολύ γρήγορα καταφέραμε να ξεπεράσουμε όλα αυτά τα εμπόδια. Σε κλίμα συνεργασίας διαμορφώσαμε το εκπαιδευτικό υλικό για τα εξ αποστάσεως μαθήματα και συντονίσαμε άμεσα τους μαθητές μας με αποτέλεσμα να κυλήσει ομαλά και με ποιότητα η εκπαιδευτική διαδικασία. Δεν παραλείψαμε, βέβαια, να υποστηρίξουμε και ψυχολογικά τα παιδιά και να καθησυχάσουμε κάθε προβληματισμό τους. Ο τελικός απολογισμός μας αφήνει με την αίσθηση ότι με καλή και συνεργατική διάθεση μαθητών και καθηγητών μπορούμε να πετύχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.

Η ξαφνική παύση των μαθημάτων μέσα στον Μάρτιο, σίγουρα έφερε αναστάτωση και άγχος στους μαθητές, κυρίως της Γ΄Λυκείου, που ετοιμάζονται για τις Πανελλαδικές εξετάσεις. Πως αντέδρασαν τα παιδιά και τι ζήτησαν από εσάς τους εκπαιδευτικούς; Ήταν τελικά εύκολο ή δύσκολο να ανταποκριθούν στα νέα δεδομένα; Οι γονείς τι ρόλο έπαιξαν σε αυτή την προσπάθεια;

Θ.Δεληγιάννης: Είναι αλήθεια ότι η ανακοίνωση για την αναστολή της λειτουργίας όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης και των φροντιστηρίων αιφνιδίασε τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς   αλλά και τους μαθητές. Το  πρώτο διάστημα βέβαια θα λέγαμε ότι τα παιδιά δεν αγχώθηκαν ιδιαίτερα ,καθώς προβλεπόταν διακοπή μαθημάτων για δύο μόλις βδομάδες. Ωστόσο, όταν δόθηκε παράταση στο κλείσιμο όλων των εκπαιδευτικών δομών κυρίως οι μαθητές της Γ΄ Λυκείου άρχισαν να προβληματίζονται και να αγωνιούν για το μέλλον της σχολικής χρονιάς. Εμείς  ως φροντιστήριο από τη δική μας πλευρά  αποδεχτήκαμε  την επιθυμία τους για εξ αποστάσεως μαθήματα  με τη χρήση τεχνολογικών  μέσων και αποφασίσαμε την άμεση έναρξη τους. Άλλωστε για τους μαθητές η προσαρμογή στις ανάγκες των τηλεμαθημάτων αποδείχτηκε εύκολη υπόθεση , καθώς η εξοικείωση τους με τις σύγχρονες τεχνολογικές εφαρμογές είναι ολοφάνερη. Σε αυτή την προσπάθεια βέβαια δεν μπορούμε να παραβλέψουμε ότι συνέβαλλαν και οι γονείς. Από τις πρώτες μέρες φρόντισαν να επικοινωνήσουν μαζί μας για να μας συμβουλευτούν για τη διαχείριση αυτής της πρωτόγνωρης κατάστασης. Καταλαβαίνουμε  όλοι ,νομίζω, ότι οι γονείς παίζουν σπουδαίο ρόλο για την ψυχική ισορροπία του μαθητή καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς και κυρίως όταν πλησιάζουν οι γραπτές εξετάσεις.

Η τηλεκπαίδευση μπήκε αιφνιδιαστικά, γρήγορα και αναγκαστικά στις ζωές μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων. Τα αποτελέσματα ήταν ικανοποιητικά; Η γενιά της τεχνολογία και των social media την προτιμά; Πιστεύετε πως είναι ένα εργαλείο που μπορείτε να αξιοποιήσετε από εδώ και πέρα συνδυαστικά με την κλασική διδασκαλία;

Λ. Στεφανίδου: Όταν στις 11 Μαρτίου ανακοινώθηκε η απόφαση της κυβέρνησης για το κλείσιμο όλων των εκπαιδευτικών δομών, βρεθήκαμε αντιμέτωποι με μία νέα συνθήκη, την τηλεκπαίδευση.  Αρχικά,  στόχος μας ήταν να μη χαθεί πολύτιμος χρόνος για τους μαθητές μας και γι’ αυτό προετοιμαστήκαμε άμεσα, ώστε να ξεκινήσουμε τις τηλεδιασκέψεις. Αναμφίβολα, σήμερα οι περισσότεροι μαθητές και καθηγητές είναι ιδιαίτερα εξοικειωμένοι με την τεχνολογία γεγονός που διευκόλυνε περισσότερο τη διαδικασία. Έτσι, για δυόμισι μήνες τα μαθήματα όλων των τάξεων του φροντιστηρίου μας έγιναν μέσα από τηλεδιασκέψεις.  Αν και στην αρχή αυτής της διαδικασίας ομολογουμένως ήμασταν όλοι μας επιφυλακτικοί και προβληματισμένοι,  τα αποτελέσματα ήταν ιδιαίτερα ικανοποιητικά.  Όλοι οι εκπαιδευτικοί του φροντιστηρίου ‘’Προοπτική’’ φροντίσαμε να διαμορφώσουμε το υλικό μελέτης και τα φύλλα εργασίας σε ψηφιακή μορφή, ώστε να διατεθούν ηλεκτρονικά στους μαθητές μας.  Έτσι, προχωρήσαμε κανονικά στην ύλη των μαθημάτων χωρίς να παρεκκλίνουμε από τον καθιερωμένο προγραμματισμό μας.  Το κλίμα των εξ αποστάσεως μαθημάτων ήταν ευχάριστο και η συνεργασία με τους μαθητές μας αποδείχθηκε πολύ καλή. Ωστόσο, πιστεύουμε ότι πολλοί μαθητές προτιμούν τα δια ζώσης μαθήματα, καθώς η φυσική παρουσία του καθηγητή και η διαπροσωπική επαφή με τους συμμαθητές τους ενισχύουν την ψυχολογία των παιδιών. Αξίζει, όμως, να παραδεχθούμε ότι η τηλεκπαίδευση φάνηκε ένα ιδιαίτερα χρήσιμο εργαλείο τόσο για τους μαθητές όσο και για εμάς τους καθηγητές όλο αυτό το διάστημα της υποχρεωτικής διακοπής των δια ζώσης μαθημάτων. Για τους μαθητές, μάλιστα, σημαντική ωφέλεια ήταν και η εξοικονόμηση χρόνου από τις μετακινήσεις τους.  Εμείς, ως φροντιστήριο ‘’Προοπτική’’ θεωρούμε ότι θα μπορούσαμε να αξιοποιήσουμε από εδώ και στο εξής την τηλεκπαίδευση συνδυαστικά με την κλασική διδασκαλία σε ορισμένες περιπτώσεις που απαιτείται άμεσα να ενισχύσουμε τους μαθητές μας με επιπρόσθετη βοήθεια, χωρίς να τους επιβαρύνουμε με άσκοπες μετακινήσεις και σπατάλη χρόνου.

Σήμερα, μετά από 2,5 μήνες  και λίγο πριν τις εξετάσεις, με την επιστροφή στη νέα κανονικότητα, πως λειτουργεί το φροντιστηριο και πως θα λειτουργήσει από εδώ και μπρός; Η απολύμανση, τα αντισηπτικά, το καλό πλύσιμο των χεριών, τα ειδικά μέτρα είναι πλέον καθημερινότητα. Πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι για μαθητές και εκπαιδευτικούς ;

Δ. Καρανικολίδης: Εμείς στην “Προοπτική” έχουμε φροντίσει φυσικά για την ομαλή επαναλειτουργία του χώρου, με όλες τις απαραίτητες συνθήκες υγιεινής, που επιβάλλει η πολιτεία(απολύμανση του χώρου δύο φορές από εξειδικευμένο συνεργείο). Αναλαμβάνοντας την κοινωνική ευθύνη που μας αναλογεί, λειτουργούμε από Δευτέρα 25/5 και θα λειτουργήσουμε μέχρι το τέλος των Α’ θερινών μαθημάτων, με κάθε διαθέσιμο μέσο προστασίας όλων μας. Θεωρώντας ότι και οι καθηγητές αλλά και τα παιδιά και οι γονείς έχουμε πλέον εξοικειωθεί με την αναγκαιότητα να χρησιμοποιούμε αυτά που απαιτούνται, όπως μάσκες, γάντια, αντισηπτικά, για την προστασία μας, πιστεύουμε πως όλα καλά θα πάνε. Τηρούμε τους κανόνες υγιεινής, μένουμε ασφαλείς.

Οι Πανελλαδικές εξετάσεις είναι προ των πυλών, ενώ παράλληλα συνεχίζεται το σχολικό έτος για τις άλλες τάξεις. Μπορούμε να πούμε πως έχετε επανέλθει πλήρως στον προγραμματισμό σας;

Κ. Λαζαρίδου: Από την πρώτη στιγμή που άλλαξε ο τρόπος λειτουργίας του φροντιστηρίου μας , μεριμνά  όλων μας ήταν η συνέχιση του προγραμματισμού που είχαμε θέσει για την σχολική χρονιά 2019-2020. Αυτή η διαδικασία ολοκληρώνεται τώρα , καθώς επανερχόμαστε στις αίθουσες διδασκαλίας από Δευτέρα 25/5, με τους μαθητές της Γ΄Λυκείου και υποψηφίους για τις Πανελλαδικές του 2019-20. Με τους μαθητές των άλλων τάξεων , Γυμνασίου και Λυκείου , συνεχίζουμε διαδικτυακά τα μαθήματά τους μέχρι τέλη Μάιου. Μπορεί να μη διεξαχθούν ενδοσχολικές εξετάσεις για αυτούς τους μαθητές , αλλά κατά την δική μας εκτίμηση , οφείλουμε να ολοκληρώσουμε το πρόγραμμα ύλης, ώστε να συνεχίσουν ομαλά στην επόμενη σχολική χρονιά. Γι΄αυτό μπορούμε να υποστηρίξουμε , νομίζω, πως ναι, η «Προοπτική» συνεχίζει να ακολουθεί τον προγραμματισμό αυτής της σχολικής χρονιάς, χωρίς προβλήματα ή εμπόδια.

Περισσότερα άρθρα στην κατηγορία : Εκπαίδευση