Connect
To Top

ΠΟΥ ΜΑΣ ΟΦΕΛΟΥΝ ΤΑ ΜΗΛΑ

Τα μήλα είναι ένα από τα πιο δημοφιλή φρούτα – και αυτό συμβαίνει για καλό λόγο.

Είναι εξαιρετικά υγιεινοί καρποί με πολλά οφέλη που υποστηρίζονται από έρευνες.

Εδώ είναι 5 εντυπωσιακά οφέλη για την υγεία των μήλων.

Τα μήλα είναι θρεπτικά

Ένα μέτριο μήλο – με διάμετρο περίπου 7,6 εκατοστά – ισούται με 1,5 φλιτζάνια φρούτων. Δύο φλιτζάνια φρούτων καθημερινά συνιστώνται σε μία διατροφή 2.000 θερμίδων.

Ένα μέτριο μήλο – 182 γραμμάρια – προσφέρει τα ακόλουθα θρεπτικά συστατικά:

Θερμίδες: 95

Υδατάνθρακες: 25 γραμμάρια

Φυτικές ίνες: 4 γραμμάρια

Βιταμίνη C: 14% της ημερήσιας πρόσληψης αναφοράς (ΣΗΠ)

Κάλιο: 6% της ΕΑΚ

Βιταμίνη Κ: 5% της ΕΑΚ

Επιπλέον, η ίδια μερίδα παρέχει το 2-4% της ΣΗΠ για το μαγγάνιο, το χαλκό και τις βιταμίνες Α, Ε, Β1, Β2 και Β6.

Τα μήλα είναι επίσης πλούσια πηγή πολυφαινολών. Ενώ οι διατροφικές ετικέτες δεν απαριθμούν αυτές τις φυτικές ενώσεις, είναι πιθανόν υπεύθυνες για πολλά από τα οφέλη για την υγεία.

Για να αξιοποιήσετε στο έπακρο τα μήλα, αφήστε τη φλούδα – περιέχει το ήμισυ της ίνας και πολλές από τις πολυφαινόλες.

Τα μήλα μπορεί να είναι καλά για απώλεια βάρους

Τα μήλα έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες και νερό – δύο ιδιότητες που τα καθιστούν χορταστικά.

Σε μια μελέτη, οι άνθρωποι που έτρωγαν φέτες μήλου πριν από το γεύμα αισθάνθηκαν πληρέστεροι από εκείνους που κατανάλωναν χυμό μήλου ή καθόλου μήλα.

Στην ίδια μελέτη, όσοι ξεκίνησαν το γεύμα τους με φέτες μήλου έφαγαν επίσης κατά μέσο όρο 200 λιγότερες θερμίδες από εκείνους που δεν έφαγαν.

Σε μια άλλη μελέτη των 10 εβδομάδων σε 50 υπέρβαρες γυναίκες, οι συμμετέχοντες που έτρωγαν μήλα έχασαν κατά μέσο όρο 1 κιλό και έτρωγαν λιγότερες θερμίδες συνολικά, σε σύγκριση με εκείνους που κατανάλωναν  μπισκότα με παρόμοια περιεκτικότητα σε θερμίδες και ίνες.

Οι ερευνητές πιστεύουν ότι τα μήλα είναι πιο χορταστικά επειδή έχουν χαμηλότερη ποσότητα θερμίδων, αλλά εξακολουθούν να περιέχουν ίνες.

Τα μήλα μπορεί να είναι καλά για την καρδιά σας

Τα μήλα έχουν συνδεθεί με χαμηλότερο κίνδυνο καρδιακών παθήσεων.

Ένας λόγος μπορεί να είναι ότι  περιέχουν διαλυτές ίνες – το είδος που μπορεί να βοηθήσει στη μείωση των επιπέδων χοληστερόλης στο αίμα σας.

Περιέχουν επίσης πολυφαινόλες, οι οποίες έχουν αντιοξειδωτικές ιδιότητες. Πολλές από αυτές είναι συγκεντρωμένες στο φλοιό.

Μία από αυτές τις πολυφαινόλες είναι η φλαβονοειδής επικικατίνη, η οποία μπορεί να μειώσει την αρτηριακή πίεση.

Μια ανάλυση των μελετών έδειξε ότι η υψηλή πρόσληψη φλαβονοειδών συνδέθηκε με ένα 20% χαμηλότερο κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου.

Τα φλαβονοειδή μπορούν να βοηθήσουν στην πρόληψη καρδιακών παθήσεων μειώνοντας την αρτηριακή πίεση, την «κακή» οξείδωση της LDL και λειτουργώντας ως αντιοξειδωτικά.

Μια άλλη μελέτη που συνέκρινε τα αποτελέσματα της κατανάλωσης ενός μήλου την ημέρα για τη λήψη στατινών – μιας τάξης φαρμάκων που είναι γνωστό ότι μειώνουν τη χοληστερόλη – κατέληξε στο συμπέρασμα ότι τα μήλα θα ήταν σχεδόν εξίσου αποτελεσματικά στη μείωση του θανάτου από καρδιακές παθήσεις, με τα φάρμακα.

Ωστόσο, δεδομένου ότι αυτή δεν ήταν μια ελεγχόμενη δοκιμή, τα ευρήματα δεν είναι αποδεδειγμένα.

Συνδέονται με χαμηλότερο κίνδυνο διαβήτη

Αρκετές μελέτες έχουν συνδέσει την κατανάλωση μήλων με χαμηλότερο κίνδυνο διαβήτη τύπου 2.

Σε μια μεγάλη μελέτη, η κατανάλωση ενός μήλου την ημέρα συνδέθηκε με 28% χαμηλότερο κίνδυνο διαβήτη τύπου 2, σε σύγκριση με το να μην τρώει κάποιος κανένα μήλο. Ακόμη και η κατανάλωση μερικών μόνο μήλων εβδομαδιαίως είχε παρόμοιο προστατευτικό αποτέλεσμα .

Είναι πιθανό οι πολυφαινόλες στα μήλα να βοηθήσουν στην πρόληψη βλάβης ιστών στα βήτα κύτταρα στο πάγκρεας. Τα βήτα κύτταρα παράγουν ινσουλίνη στο σώμα σας και συχνά καταστρέφονται σε άτομα με διαβήτη τύπου 2.

Μπορούν να έχουν πρεβιοτικά αποτελέσματα και να προάγουν τα καλά βακτήρια του εντέρου

Τα μήλα περιέχουν πηκτίνη, έναν τύπο ίνας που δρα ως προβιοτικό. Αυτό σημαίνει ότι τροφοδοτεί τα καλά βακτηρίδια στο έντερο.

Το λεπτό έντερο δεν απορροφά τις ίνες κατά τη διάρκεια της πέψης. Αντ ‘αυτού, πηγαίνει στο έντερο σας, όπου μπορεί να προωθήσει την ανάπτυξη καλών βακτηριδίων. Μετατρέπεται επίσης σε άλλες χρήσιμες ενώσεις που κυκλοφορούν στον οργανισμό σας.

Νέα έρευνα δείχνει ότι αυτός μπορεί να είναι ο λόγος πίσω από ορισμένες από τις προστατευτικές επιδράσεις των μήλων κατά της παχυσαρκίας, του διαβήτη τύπου 2 και των καρδιακών παθήσεων.

Οι ουσίες στα μήλα μπορεί να βοηθήσουν στην πρόληψη του καρκίνου

Οι μελέτες στο εργαστήριο έχουν δείξει μια σύνδεση μεταξύ των φυτικών ενώσεων στα μήλα και του χαμηλότερου κινδύνου εμφάνισης καρκίνου.

Επιπλέον, μία μελέτη στις γυναίκες ανέφερε ότι η κατανάλωση μήλων συνδέεται με χαμηλότερα ποσοστά θανάτου από καρκίνο.

Οι επιστήμονες πιστεύουν ότι οι αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις επιδράσεις τους μπορεί να είναι υπεύθυνες για τις πιθανές επιπτώσεις τους στην πρόληψη του καρκίνου.

Τα μήλα περιέχουν ενώσεις που μπορούν να βοηθήσουν στην καταπολέμηση του άσθματος

Τα πλούσια σε αντιοξειδωτικά μήλα μπορούν να βοηθήσουν στην προστασία των πνευμόνων σας από οξειδωτικές βλάβες.

Μια μεγάλη μελέτη σε περισσότερες από 68.000 γυναίκες διαπίστωσε ότι όσες έτρωγαν τα περισσότερα μήλα είχαν τον χαμηλότερο κίνδυνο άσθματος. Η κατανάλωση περίπου 15% ενός μεγάλου μήλου ανά ημέρα συνδέθηκε με  10% χαμηλότερο κίνδυνο για την πάθηση αυτή.

Η φλούδα του μήλου περιέχει την κουερσετίνη, η οποία μπορεί να βοηθήσει στη ρύθμιση του ανοσοποιητικού συστήματος και στη μείωση της φλεγμονής. Αυτοί είναι δύο τρόποι με τους οποίους το μήλο μπορεί να επηρεάσει το άσθμα και τις αλλεργικές αντιδράσεις.

πηγή: www.iatronet.gr

Περισσότερα άρθρα στην κατηγορία : Γεύσεις