Connect
To Top

ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΤΕ ΤΙΣ ΕΞΑΨΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΜΜΗΝΟΠΑΥΣΗ

Με το προσδόκιμο ζωής να έχει αυξηθεί σημαντικά τα τελευταία 100 χρόνια στον δυτικό κόσμο, και τις γυναίκες να ξεπερνούν τα 80 χρόνια ζωής, ο όρος “εμμηνόπαυση” έλαβε …πολυετείς διαστάσεις!

Μπορεί δηλαδή μια γυναίκα να ζήσει ακόμα και παραπάνω από 30 χρόνια της ζωής της χωρίς έμμηνο ρύση και με τα συμπτώματα της εμμηνόπαυσης να είναι καθημερινά παρόντα! Οι εξάψεις και η έντονη εφίδρωση είναι αδιαμφισβήτητα τα πιο συχνά αλλά και τα πιο ενοχλητικά.
Η εμμηνόπαυση είναι μια φυσιολογική βιολογική διαδικασία και δεν υπάρχει τρόπος μέχρι στιγμής τουλάχιστον να αποτραπεί. Κατά μέσο όρο, εκδηλώνεται στα 51 χρόνια, με φυσικά και συναισθηματικά συμπτώματα, με την εφίδρωση και τις εξάψεις, να αποτελούν τα πιο κοινά συμπτώματα για όλες τις γυναίκες.

Ξαφνικά και χωρίς προφανή λόγο και αιτία οι περισσότερες γυναίκες παρουσιάζουν ταχυκαρδία και η θερμοκρασία του σώματος τους ανεβαίνει κατακόρυφα 7 με 8 βαθμούς. Για την πλειοψηφία των γυναικών τα συμπτώματα αυτά καταγράφονται σε τακτική βάση, ενώ σε κάποιες άλλες παρατηρείται σε τυχαίες χρονικές περιόδους.

Η κύρια αιτία της εφίδρωσης και των εξάψεων είναι οι έντονες διακυμάνσεις των επιπέδων των οιστρογόνων εξαιτίας των οποίων τα αιμοφόρα αγγεία διαστέλλονται, με συνέπεια να κυκλοφορεί περισσότερο αίμα από το κανονικό σε όλο το σώμα. Τότε αυτόματα ενεργοποιούνται οι άμυνες του οργανισμού, ο οποίος για να ρίξει τη θερμοκρασία ιδρώνει υπερβολικά κυρίως στο άνω μέρος του σώματος.

Λύσεις

-Ζητήστε την βοήθεια γυναικολόγου, ενδοκρινολόγου αλλά και ψυχολόγου εφόσον κρίνουμε ότι μπορεί να βοηθήσει.

-Εκτός από την ορμονοθεραπεία, την διάρκεια και συχνότητα των εξάψεων και της εφίδρωσης μπορούν να περιορίσουν επίσης η χαλαρωτικές ασκήσεις, η σωματική άσκηση και η σωστή δίαιτα.

-Ένας απλός και αποτελεσματικός τρόπος, είναι να πίνετε καθημερινά δυο λίτρα κρύο νερό και τους καλοκαιρινούς μήνες να παραμένετε σε δροσερά και σκιερά μέρη.

-Καλό είναι να αποφεύγετε να καταναλώνετε ροφήματα που περιέχουν καφεΐνη, ενώ  μείνετε μακριά από τα πικάντικα τρόφιμα αλλά και το αλκοόλ.

-Ελέγξτε το άγχος και το έντονο στρες, ώστε να μην επιδεινώνονται περαιτέρω η εφίδρωση και οι εξάψεις. Δοκιμάστε αργές και  βαθιές αναπνοές. Κάντε γιόγκα.

-Φορέστε ρούχα κατασκευασμένα από βαμβάκι ή φυσικές ίνες καθώς τα συνθετικά παγιδεύουν τη θερμοκρασία  και προκαλούν έντονη εφίδρωση.

-Κρατήστε ημερολόγιο, για το χρόνο, τη συχνότητα και τη διάρκεια  των εξάψεων, ώστε να ενημερώσετε αν χρειαστεί  τον γιατρό σας. Αν αξιοποιήσει σωστά αυτές τις πληροφορίες θα σας βοηθήσει να μάθετε τι είναι αυτό που τις προκαλεί.

Η σωστή αντιμετώπιση είναι το παν

Δεν πρέπει να αντιμετωπίζουμε την κλιμακτήριο και την εμμηνόπαυση ως “βασανιστικές” περιόδους της ζωής αλλά αντιθέτως, οφείλουμε να χρησιμοποιήσουμε όλα τα “όπλα” της φύσης και της επιστήμης για να της απολαύσουμε όσο και τα προηγούμενα χρόνια.

Η κοινωνικότητα και οι φιλικές συναναστροφές μπορούν να βοηθήσουν στην αντιμετώπιση της κυκλοθυμίας, του αισθήματος θλίψης, αλλά η έντονη εφίδρωσηφαίνεται να επιμένει και να ταλαιπωρεί τον ψυχισμό και το σώμα της γυναίκας χαλώντας πολλές φορές και την εικόνα του προσώπου που “γυαλίζει” και μοιάζει σαν πρόσωπο ασθενούς με εμπύρετο νόσημα!

Εδώ χρειάζεται συμβουλή γιατρού και σοβαρή αναζήτηση στην αγορά προϊόντων που μπορούν με τον έναν ή τον άλλο τρόπο να βοηθήσουν… Ο γιατρός- γυναικολόγος ή ενδοκρινολόγος- μπορεί να συστήσει κατά περίπτωση λήψη σκευασμάτων ορμονικής υποκατάστασης για να αντιμετωπιστούν μεταξύ άλλων και οι εξάψεις αλλά αυτό είναι κάτι που δεν συστήνεται σε όλες τις γυναίκες…

πηγή: www.iatropedia.gr

 

Περισσότερα άρθρα στην κατηγορία : Ευ Ζην