Connect
To Top

ΛΑΘΟΣ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΕΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ

 

Προσπαθείς να τρως υγιεινά, όμως ίσως έχεις μία από τις παρακάτω λάθος διατροφικές συνήθειες που μπλοκάρουν το μεταβολισμό σου.

1. Επιλέγεις γαλακτοκομικά χωρίς λιπαρά ή με χαμηλά λιπαρά:

Οι νέες έρευνες δείχνουν ότι δεν υπάρχει καμία σύνδεση μεταξύ των γαλακτοκομικών με πλήρη λιπαρά και τις καρδιαγγειακές ασθένειες, όπως και με το διαβήτη
τύπου 2 ή την αύξηση βάρους. Αυτό μπορεί να συμβαίνει γιατί τα λιπαρά οξέα στα γαλακτοκομικά έχουν ευεργετικές μεταβολικές ιδιότητες. Τα λιπαρά παράλληλα ενισχύουν τον κορεσμό και περιορίζουν την υπερφαγία. Τελικά, όμως, τι γαλακτοκομικά προϊόντα προτιμάμε; Ο%, με χαμηλά λιπαρά ή πλήρη; «Αυτό εξαρτάται από τη συνολική διατροφή του κάθε ατόμου. Αυτή τη στιγμή, ναι, οι έρευνες δείχνουν ότι τα προϊόντα με πλήρη λιπαρά μας κάνουν καλό, αλλά δεν μπορούμε να προτείνουμε σε όλους τους ανθρώπους ανεξαιρέτως να επιλέγουν προϊόντα με πλήρη λιπαρά, χωρίς έλεγχο. Αποφεύγουμε τα προϊόντα 0% όμως, γιατί τα λιπαρά των γαλακτοκομικών βοηθούν στην απορρόφηση των λιποδιαλυτών βιταμινών που χρειάζεται ο οργανισμός» εξηγεί η διατροφολόγος Δήμητρα Γλυνού.

2. Αποφεύγεις τους υδατάνθρακες:

Οι υδατάνθρακες παρέχουν βιταμίνες, μέταλλα και φυτικές ίνες και είναι η βασική πηγή ενέργειας του σώματός μας. Όταν δεν καταναλώνουμε καθόλου υδατάνθρακες ή έχουμε πολύ χαμηλή πρόσληψη για μεγάλο χρονικό διάστημα, οι αποθήκες γλυκογόνου αδειάζουν και το σώμα μας αρχίζει να στηρίζεται για ενέργεια αποκλειστικά στα λιπαρά, σε μια διαδικασία που ονομάζεται κέτωση. Το να στηριζόμαστε στα λιπαρά για ενέργεια είναι καλό, αλλά δεν είναι απαραίτητα ο πιο υγιεινός τρόπος για να χάσεις βάρος. Η συσσώρευση των κετονών μπορεί να φέρει πονοκεφάλους, ναυτία, δυσκολία συγκέντρωσης και υψηλή χοληστερίνη. Οπότε, φυσικά και συνεχίζεις να αποφεύγεις απλούς υδατάνθρακες, όπως ντόνατ και μάφιν. Αλλά κράτα τους σύνθετους υδατάνθρακες, όπως σιτηρά ολικής αλέσεως, όσπρια, φρούτα και λαχανικά, στη διατροφή σου ακόμα και όταν προσπαθείς να χάσεις βάρος.

3. Τρως σαλάτες με λίγες θερμίδες για γεύμα:

Πολλές γυναίκες επιλέγουν μια απλή σαλάτα με μόλις 150-200 θερμίδες με στόχο να αδυνατίσουν, αλλά αυτό ως γεύμα φυσικά χαρακτηρίζεται πολύ μικρό. Αν τρως λίγο μέσα στη μέρα και δεν καλύπτεις τις βασικές ανάγκες σε πρωτεΐνη, υδατάνθρακες και λιπαρά, πιθανότατα απλά θα επιβραδύνεις το μεταβολισμό σου. Για να αυξήσεις την ποιότητα και ποσότητα αυτών των γευμάτων, φρόντισε η σαλάτα να περιέχει μια καλή ποσότητα πρωτεΐνης, υδατάνθρακα και καλά λιπαρά από ξηρούς καρπούς. Επιπλέον, καλό είναι να περιέχει 1-2 κουταλιές της σούπας ελαιόλαδο.

4. Επιλέγεις αλλαντικά ως πηγή άπαχης πρωτεΐνης:

Ναι, τα αλλαντικά, όπως η ψητή γαλοπούλα ή το βραστό ζαμπόν, είναι ένας
γρήγορος τρόπος για να χορτάσεις. Αλλά ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας κατέταξε τα επεξεργασμένα αλλαντικά σε πιθανώς καρκινογενή συνδέοντάς τα με αυξημένο κίνδυνο καρκίνου παχέος εντέρου. «Ουσιαστικά, έχεις έναν ακόμα λόγο να μειώσεις τα αλλαντικά και αυτός είναι ότι συνήθως αυτά τα προϊόντα έχουν πολύ αλάτι. Αν θέλεις μια εύκολη πηγή πρωτεΐνης που να είναι χορταστική, προτίμησε το ψητό κοτόπουλο» λέει η ειδικός.

5. Αποφεύγεις τα φρούτα γιατί έχουν σάκχαρα:

Παρόλο που τα φρούτα περιέχουν το σάκχαρο φρουκτόζη, δεν είναι πολύ πιθανό να φας τόσο πολλά που να επιφέρουν αύξηση βάρους. Πέρα από τις φυτικές ίνες τους, που προκαλούν κορεσμό, τα φρούτα έχουν πολλά θρεπτικά οφέλη και η έλλειψή τους στη διατροφή σου σημαίνει και έλλειψη σε σημαντικές βιταμίνες, μέταλλα και αντιοξειδωτικά. Και το κυριότερο, όταν αποφεύγεις τα φρούτα, πολύ συχνά τα αντικαθιστάς με ένα υψηλότερο θερμιδικά γλυκό σνακ, όπως κέικ, τα οποία όντως μπορεί να προκαλέσουν αύξηση βάρους. «Απόφυγε όμως να τρως φρούτα βραδινές ώρες» συμβουλεύει η ειδικός.

πηγή: www.shape.gr

Περισσότερα άρθρα στην κατηγορία : Ευ Ζην