Connect
To Top

Ο ΜΕΣΗΜΕΡΙΑΝΟΣ ΥΠΝΟΣ ΚΑΝΕΙ ΚΑΛΟ ΣΤΗΝ ΥΓΕΙΑ

Ο μεσημεριανός ύπνος, ακόμα και ο σύντομος, επιτρέπει και στους πιο κουρασμένους να ξαναβρούν τον ρυθμό τους και ο οργανισμός να αναπληρώσει όλα τα στοιχεία που χρειάζεται.

Ένα ακόμα επιχείρημα για να δικαιολογήσετε έναν υπνάκο στο γραφείο. Αν κοιμηθείτε για λίγα λεπτά ο οργανισμός ανασυγκροτείτε καταπολεμώντας το στρες, ενδυναμώνοντας το ανοσοποιητικό σύστημα και επαναφέροντας τα σωστά επίπεδα των ορμονών και των πρωτεϊνών που χρειαζόμαστε όπως αναφέρθηκαν στην εφημερίδα Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism σύμφωνε με μια νέα έρευνα.

Για να φτάσουν σε αυτό το συμπέρασμα οι ερευνητές εξέτασαν τον δεσμό που υπάρχει ανάμεσα στην ορμονική λειτουργία και την διάρκεια του ύπνου σε 28 εθελοντές ηλικίας 25-32 ετών, οι οποίοι υποβλήθηκαν σε διάφορα τεστ ύπνου. Σε ένα από αυτά τα τεστ ο ύπνος των εθελοντών περιορίστηκε στις δύο ώρες το βράδυ ενώ την επόμενη μέρα μερικοί από αυτούς κοιμήθηκαν για δύο επιπλέον ώρες ή 30 λεπτά. Στη συνέχεια εξετάστηκαν τα ούρα και το σάλιο τους για να μελετηθούν τα επίπεδα των ορμονών τους στις διαφορετικές στιγμές του τεστ.

Μετά από τον σύντομο ύπνο τους παρατηρήθηκε ότι η νοραδρεναλίνη τους είχε πολλαπλασιαστεί κατά μέσο όρο 2,5. Αυτή η ορμόνη ρυθμίζει κυρίως το στρες και ακόμα την επαγρύπνηση, τα συναισθήματα, την εκμάθηση και την μνήμη. Είναι επίσης υπεύθυνη για την ρύθμιση της καρδιάς και της γλυκαιμίας.

Τέλος, η έλλειψη ύπνου επηρέασε τα επίπεδα της ιντερλευκίνη-6, μια πρωτεΐνη με αντιικές ιδιότητες (περιέχεται στο σάλιο). Οι ερευνητές δήλωσαν ότι μετά από έναν απλό μεσημβρινό ύπνο τα επίπεδα αυτών των δύο σημαντικών στοιχείων του οργανισμού επανέρχονται στα φυσιολογικά τους επίπεδα.

πηγή: www.onmed.gr

 

 

 

 

 

 

 

Περισσότερα άρθρα στην κατηγορία : Ευ Ζην