Connect
To Top

“ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗΣ ΑΠΑΝΤΟΥΝ ΩΣ ΣΗΜΕΡΙΝΟΙ ΦΟΙΤΗΤΕΣ”

Τα παιδιά της ΠΡΟΟΠΤΙΚΗΣ που πέρυσι βίωσαν τις Πανελλαδικές εξετάσεις και πέτυχαν, μιλούν για την εμπειρία τους!

Πανελλαδικές εξετάσεις – Φοιτητικά όνειρα

«Τα παιδιά της Προοπτικής απαντούν ως σημερινοί φοιτητές»

Μιλάει …η «πείρα»

Ποτέ κανείς ίσως δεν θα μάθει επακριβώς αυτά που ονειρεύονται τα παιδιά για την φοιτητική τους ζωή , όταν ετοιμάζονται για τις κρίσιμες αυτές εξετάσεις.

Μπορούμε όμως να μάθουμε αυτά που ένιωσαν πέρυσι όταν έδιναν εξετάσεις, 3 από τους περσινούς μαθητές μας, που τώρα είναι πλέον φοιτητές.

Κ.Ε.: Κουτρουμάνη Ευαγγελία – Φυσικό Ιωαννίνων

Μ.Λ.: Μωυσίδης Λυκούργος – Χημικών Μηχανικών Πάτρας

Π.Λ.: Παναγής Λευτέρης – Μαθηματικό Ιωαννίνων

Πιστεύεις πως το φροντιστήριο είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την επιτυχία των μαθητών στις πανελλαδικές εξετάσεις;

Κ.Ε.: «Πιστεύω πως το ίδιο το εκπαιδευτικό σύστημα καθιστά απαραίτητο το φροντιστήριο για έναν μαθητή που επιθυμεί να επιτύχει στις πανελλήνιες.»

Π.Λ.: «Ναι, θεωρώ πως δεδομένων των συνθηκών και του εκπαιδευτικού συστήματος χωρίς την κατάλληλη καθοδήγηση είναι δύσκολο κανείς να ανταποκριθεί με επιτυχία στις πανελλήνιες και γενικότερα να προετοιμαστεί κατάλληλα γι αυτές.»

Μ.Λ.: «Όπως όλοι γνωρίζουμε, το τωρινό εκπαιδευτικό σύστημα προσφέρει πολύ λιγότερα εφόδια από αυτά που είναι απαραίτητα για να ανταποκριθεί κανείς στην απαιτητική διαδικασία των πανελληνίων. Οι λόγοι που συμβαίνει αυτό πολλοί γι΄αυτό και αποφεύγουμε να τους συζητάμε. Αλλά μέσα από αυτό βγάζουμε ένα συμπέρασμα: η ύπαρξη φροντιστηριακής βοήθειας είναι απαραίτητη για έναν επιμελή μαθητή με στόχους και όνειρα.»

Πόσο σημαντικός είναι ο ρόλος της οικογένειας και των καθηγητών-φροντιστών σου όλο το διάστημα που προετοιμαζόσουν για τις εξετάσεις.

Κ.Ε.: «Κατά τη γνώμη μου ο ρόλος της οικογένειας και των καθηγητών-φροντιστών είναι εξαιρετικά σημαντικός κατά την προετοιμασία του μαθητή για τις πανελλήνιες καθώς εκτός από την ανάκτηση γνώσεων χρειάζεται και την κατάλληλη ψυχολογική υποστήριξη από αυτούς για να επιτύχει.»

Π.Λ.: «Ο ρόλος τους είναι καθοριστικός. Είναι σημαντικό τόσο η οικογένεια όσο και οι καθηγητές να ασκούν την κατάλληλη πίεση στον μαθητή άλλα παράλληλα να του παρέχουν τα κατάλληλα εφόδια για την επιτυχία του και την απαραίτητη υποστήριξη για να μπορεί ο μαθητής να ανταπεξέλθει και ψυχολογικά.»

Μ.Λ.: «Το διάστημα, τόσο πριν όσο και κατά τη διάρκεια των πανελληνίων χαρακτηρίζεται, τις περισσότερες φορές τουλάχιστον, από μεγάλες δόσεις στρες, άγχους και κούρασης. Γι’αυτό και είναι σημαντικός ο ρόλος της οικογένειας και των καθηγητών-φροντιστών του διαγωνιζόμενου στην αντιμετώπισή τους. Αυτοί είναι που θα του δίνουν κουράγιο να συνεχίσει όταν πλέον οι δυνάμεις του λόγω κούρασης , υποχωρούν, που θα τον χαλαρώνουν και θα τον ηρεμούν, όταν τα επίπεδα άγχους αυξάνονται, και γενικά θα παίρνουν μαζί τους αυτή την πρωτόγνωρη δοκιμασία. Άλλωστε, πίσω από κάθε επιτυχία στις εξετάσεις κρύβονται τόσο οι φροντιστές του όσο και οι γονείς του, χωρίς όμως να ξεχνάμε ότι αυτός είναι ο κύριος υπεύθυνος για την επιτυχία του αυτή.»

Τι θυμάσαι από εκείνες τις ημέρες;

Κ.Ε.: «ΠΟΛΥ ΑΓΧΟΣ!»

Ποια πιστεύεις πως ήταν κατά την γνώμη σου η συνταγή της επιτυχίας;

Κ.Ε.: «Δεν θεωρώ πως υπάρχει συνταγή για την επιτυχία. Ωστόσο για εμένα η υποστήριξη από την οικογένεια, τους φίλους και τους καθηγητές μου υπήρξε πολύτιμη.»

Π.Λ.: «Στο τέλος κάθε μέρας Να είσαι ικανοποιημένος από την προσπάθεια που καταβάλεις»

Μ.Λ.: «Ας αναλύσουμε τώρα την λεγόμενη συνταγή της επιτυχίας, η οποία, όμως, διαφέρει από χαρακτήρα σε χαρακτήρα, από μαθητή σε μαθητή. Προσωπικά, όσο και αν ακούγεται ‘’κλισέ’’, θεωρώ σημαντικό το συστηματικό καθημερινό διάβασμα από τα θερινά μαθήματα μέχρι και την τελευταία μέρα των εξετάσεων, χωρίς ωστόσο υπερβολές και ξενύχτια. Άλλωστε, ο ύπνος είναι απαραίτητος και εξαιρετικά σημαντικός, καθώς η διάρκεια της προετοιμασίας είναι μεγάλη ιδιαίτερα κουραστική. Τέλος, η ύπαρξη ευχάριστων διαλειμμάτων και η εύρεση ελεύθερου χρόνου για χαλαρές εξόδους θα βοηθήσει στην επιτυχία του διαγωνιζόμενου.»

Υπήρχε σωστή καθοδήγηση από τους καθηγητές του φροντιστηρίου για την συμπλήρωση του μηχανογραφικού;

Κ.Ε.: «Σίγουρα χωρίς καθόλου πίεση και με λίγες σωστές συμβουλές συμπλήρωσα το μηχανογραφικό μου με σχολές σχετικές με τα ενδιαφέροντα μου.»

Π.Λ.: «Η καθοδήγηση από τους καθηγητές για την συμπλήρωση του μηχανογραφικού, προσωπι-κά για εμένα υπήρξε καθοριστική. Έχοντας περάσει αρκετές χρονιές μαζί τους και γνωρίζοντας τις δυνατότητες μου ήταν ικανοί να αντιληφθούν ποια σχολή θα μου ταίριαζε καλυτέρα και με κατεύθυναν σε αυτή. Πραγματικά ήταν η καλύτερη επιλογή που θα μπορούσα να κάνω και τους οφείλω ένα μεγάλο ευχαριστώ για την συμβολή τους.»

Μ.Λ.: «Αναμφισβήτητα, η συμπλήρωση του μηχανογραφικού είναι η τελευταία και αρκετά σημαντική καμπή των εξετάσεων και χρειάζεται άμεση και σωστή καθοδήγηση από τους καθηγητές του φροντιστηρίου. Έτσι, συνέβη και στην δική μου περίπτωση, όπου όλοι οι καθηγητές με βοήθησαν τα μέγιστα, ώστε το μηχανογραφικό μου να πάρει την τελική του μορφή. Μάλιστα, συναντήθηκα τουλάχιστον 3 φορές με τον αρμόδιο καθηγητή μέχρι την τελική υποβολή του, που δείχνει ότι και μετά το τέλος των πανελλαδικών εξετάσεων, το ενδιαφέρον των φροντιστών για τους μαθητές τους είναι το μέγιστο δυνατόν.»

Με ποια κριτήρια επέλεξες τις σχολές που δήλωσες στο μηχανογραφικό;

Π.Λ.: «Με βάση τους στόχους που είχα θέσει στην διάρκεια της χρόνιας. Γι αυτό και η σχολή που τελικά πέτυχα δεν ήταν αρχικά στις επιλογές μου. Ωστόσο στην συνέχεια και με την σωστή καθοδήγηση από τους καθηγητές μας που έχουν εμπειρία πολλών χρόνων σε αυτή τη διαδικασία αποδείχθηκε ότι είναι μια σχολή που ταιριάζει στα γούστα μου και στα όνειρα μου.»

Μ.Λ.: «Στο μηχανογραφικό μου επέλεξα τις σχολές με βάση το ενδιαφέρον που παρουσιάζει η κάθε σχολή, ως προς τα μαθήματα και το γενικότερο αντικείμενο της και όχι με βάση τη λεγόμενη αποκατάσταση που σου προσφέρει, αφού δεν είσαι σε θέση να την γνωρίζεις εκ των προτέρων.»

Πώς ένιωσες τη στιγμή της ανακοίνωσης των βαθμολογιών και της εισαγωγής σου στη σχολή;

Κ.Ε.: «Ένιωσα ευχαριστημένη. Ιδανικά θα ήθελα μεγαλύτερη βαθμολογία αλλά γνώριζα πως έδωσα τον καλύτερο μου εαυτό δεδομένων των συνθηκών.»

Π.Λ.: «Δεν χάρηκα γιατί με τον βαθμό που έγραψα δεν έπιανα τις σχολές που είχα ως στόχο στην αρχή. Στην πορεία, αφού πήρα αρκετές γνώμες αποφάσισα πως καλό θα ήταν να δοκιμάσω την σχολή και μου άρεσε από την αρχή .»

Ποιο είναι το μήνυμα που θέλεις να στείλεις στα παιδιά που σε λίγες μέρες δίνουν εξετάσεις, ακόμα και στα παιδιά που από το καλοκαίρι θα ξεκινήσουν την δική τους προετοιμασία για τις επόμενες πανελλήνιες εξετάσεις.

Κ.Ε.: «Όχι άγχος. Οι πανελλήνιες δεν καθορίζουν πάντα και ολόκληρο το μέλλον μας.»

Π.Λ.: «Στα παιδιά που ετοιμάζονται για τις πανελλήνιες, αρχικά θα ήθελα να τους ευχηθώ καλή επιτυχία. Καλό θα είναι να θυμούνται ότι η χρόνια αυτή έχει σχεδόν ολοκληρωθεί και σε λίγες μέρες θα μπορούν να χαλαρώσουν. Χρειάζεται επίσης να γνωρίζουν ότι η επιτυχία ή αποτυχία στις πανελλήνιες δεν καθορίζει σε κανέναν βαθμό το υπόλοιπο της ζωής τους και αυτό θα το καταλάβουν όταν με το καλό έρθουν στην θέση μας. Όσο για τα παιδιά που ξεκινούν το καλοκαίρι προετοιμασία για τις επόμενες εξετάσεις θα ήθελα να τους τονίσω ότι είναι αναγκαίο κατά τη διάρκεια της χρονιάς να μπορούν να διαχειριστούν το άγχος τους όσο το δυνατόν με τον καλύτερο τρόπο.»

Περισσότερα άρθρα στην κατηγορία : Εκπαίδευση