Connect
To Top

ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΓΕΡΑ ΔΟΝΤΙΑ

Υπάρχουν τόσοι πολλοί λόγοι για να διατηρήσετε όλη η οικογένεια τα δόντια και τα ούλα σας υγιή. Τα λαμπερά χαμόγελα. Η ικανότητα να μασάτε σωστά την τροφή σας. Η αποφυγή του πόνου και της ταλαιπωρίας.

Επίσης, νέες έρευνες υποστηρίζουν ότι τα στοματικά προβλήματα μπορούν να προκαλέσουν και άλλα προβλήματα στο υπόλοιπο σώμα, όπως αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης καρδιοπαθειών. Ευτυχώς, υπάρχουν απλοί τρόποι για να διατηρήσετε γερά και υγιή τα δόντια σας τόσο εσείς, όσο και τα παιδιά σας. Ξεκινήστε από σήμερα!

8 συμβουλές για υγιή και γερά δόντια

1. Φροντίστε από νωρίς τα δόντια των παιδιών

Παρά τα μεγάλα άλματα στον τομέα της πρόληψης, ένα στα τέσσερα παιδιά αναπτύσσει σημάδια τερηδόνας, πριν αρχίσει το σχολείο. Τα μισά παιδιά ηλικίας 12-15 ετών έχουν σφραγίσματα. Η οδοντική φροντίδα πρέπει να ξεκινά από τη στιγμή που εμφανίζονται τα πρώτα δόντια, περίπου στους 6 μήνες.

Μπορείτε να τα καθαρίζετε με ένα καθαρό, βρεγμένο ύφασμα ή με μια πολύ απαλή οδοντόβουρτσα. Από τα 2 και μετά μπορείτε να αφήνετε τα παιδιά σας να δοκιμάζουν να τα πλένουν από μόνα τους, πάντα όμως με επίβλεψη.

2. Αποκλείστε μελλοντικά προβλήματα

Οι μόνιμοι γομφίοι εμφανίζονται περίπου στα 6 έτη. Λεπτά, προστατευτικά επιστρώματα μπορούν να εφαρμοστούν στην επιφάνεια των πίσω δοντιών για να αποτρέψουν την τερηδόνα. Τα στεγανωτικά υλικά μπορούν να μειώσουν σημαντικά τις πιθανότητες τα δόντια να χαλάσουν στη συνέχεια. Επικοινωνήστε με το γιατρό σας γι’ αυτή τη μέθοδο.

3. Χρησιμοποιήστε φθόριο, αλλά σε μέτριες ποσότητες

Η μεγαλύτερη πρόοδος στον τομέα της στοματικής υγείας είναι το φθόριο, το οποίο ενδυναμώνει το σμάλτο, κάνοντας την τερηδόνα λιγότερο πιθανή. Πολλές οδοντόκρεμες και στοματικά διαλύματα περιέχουν φθόριο. Το φθόριο μπορεί να χρησιμοποιηθεί με μέτριο σε μικρά παιδιά – ποσότητα οδοντόκρεμας σε μέγεθος αρακά. Η μεγάλη ποσότητα μπορεί να δημιουργήσει λευκά σημάδια στα δόντια.

4. Βουρτσίστε δύο φορές την ημέρα και χρησιμοποιήστε νήμα καθημερινά

Η ουλίτιδα και η τερηδόνα παραμένουν μεγάλα προβλήματα – και όχι μόνο για τους μεγαλύτερους ανθρώπους. Τα τρία τέταρτα των εφήβων παρουσιάζουν αιμορραγία στα ούλα τους. Να θυμάστε ότι χρειάζεται να αλλάζετε οδοντόβουρτσες 3 – 4 φορές ετησίως.

Οι έφηβοι με σιδεράκια χρειάζονται ειδικές οδοντόβουρτσες και άλλα ειδικά εργαλεία για το καθάρισμα των δοντιών τους. Επίσης, όσοι παρουσιάζουν αρθρίτιδα ή άλλα προβλήματα που τους δυσκολεύουν να κρατούν την οδοντόβουρτσα ή το νήμα, μπορούν να δοκιμάσουν την ηλεκτρική οδοντόβουρτσα.

5. Καθαρίστε ή μασήστε τσίχλα μετά τα γεύματα

Εκτός από το βούρτσισμα και το νήμα, μπορείτε να ξεπλύνετε το στόμα σας με ένα αντιβακτηριδιακό διάλυμα. Εναλλακτικά, μασήστε τσίχλα χωρίς ζάχαρη μετά από ένα γεύμα, καθώς αυτός ο τρόπος μπορεί να αυξήσει τη ροή του σάλιου, η οποία ξεπλένει από βακτήρια και εξουδετερώνει το οξύ.

6. Αποφύγετε τα χτυπήματα και τις πληγές από τα δόντια

Τα αθλήματα και οι διασκεδαστικές δραστηριότητες χτίζουν διάθεση και υγιή σώμα, αλλά μπορούν να προκαλέσουν πρόβλημα στα δόντια. Οι περισσότερες ομάδες πλέον χρησιμοποιούν προστατευτικά οδοντοστοιχίας, για να αποφευχθούν τραυματισμοί. Συμβουλευτείτε τον οδοντίατρό σας για τον τρόπο χρήσης και για το πώς να προμηθευτείτε το σωστό προστατευτικό.

7. Μην καπνίζετε ή χρησιμοποιείτε καπνό με οποιοδήποτε τρόπο

Ο καπνός λεκιάζει τα δόντια και αυξάνει σημαντικά τον κίνδυνο εμφάνισης ουλίτιδας και καρκίνου του στόματος. Αν καπνίζετε ή μασάτε καπνό, είναι καλύτερο να σταματήσετε αυτή τη συνήθεια. Συμβουλέψτε τα παιδιά σας το ίδιο και δώστε το σωστό παράδειγμα.

8. Αποφύγετε τη ζάχαρη

Όταν τα βακτήρια στο στόμα διασπούν τα απλά σάκχαρα, παράγουν οξέα που μπορούν να διαβρώσουν το σμάλτο, ανοίγοντας την πόρτα στην τερηδόνα. Τα ζαχαρούχα ποτά αποτελούν επίσης απειλή, καθώς πολλές φορές δεν τα καταπίνουμε κατευθείαν, θέλοντας να απολαύσουμε τη γεύση τους. Όμως, αυτή η διαδικασία ανεβάζει τα επίπεδα του οξέος στο στόμα για αρκετή ώρα. Οι κολλώδεις καραμέλες αποτελούν επίσης μεγάλο κίνδυνο, αφού μένουν στην επιφάνεια των δοντιών.

πηγή: http://enallaktikidrasi.com

Περισσότερα άρθρα στην κατηγορία : Ευ Ζην