Connect
To Top

ΜΗΠΩΣ ΒΑΖΕΙΣ ΚΙΛΑ ΛΟΓΩ ΤΟΥ EMOTIONAL EATING;

Με τον όρο συναισθηματικό φαγητό περιγράφεται η κατάσταση στην οποία κάποιος «χρησιμοποιεί» το φαγητό για να ξεφύγει από μια ψυχολογικά άβολη κατάσταση θέλοντας να νιώσει καλύτερα.

Σίγουρα θα έχεις ανοίξει το ψυγείο προκειμένου να αντιμετωπίσεις μια στρεσογόνα κατάσταση.Το χειρότερο της υπόθεσης είναι ότι, εν τέλει, θα νιώσεις ικανοποίηση με αυτό, η οποία όμως δεν θα κρατήσει πολύ. Στην πραγματικότητα, μετά από λίγο θα αισθάνεσαι χειρότερα από πριν καθώς πέρα από την πρότερη κακή σου ψυχολογία, θα προστεθούν και οι περιττές θερμίδες του συναισθηματικού φαγητού ή emotional eating.

Είναι γεγονός ότι δεν καταναλώνουμε φαγητό αποκλειστικά όταν υπάρχει πραγματική ανάγκη του οργανισμού μας. Για αυτό το λόγο, αν μάθεις να διαχειρίζεσαι τα συναισθήματά σου, τότε θα αποκτήσεις ξανά, όχι μόνο τον έλεγχο του εαυτού σου αλλά και της δίαιτας που απέτυχε!

5 σημάδια για να διαχωρίσεις το συναισθηματικό φαγητό από την πραγματική πείνα

Το συναισθηματικό φαγητόg είναι τόσο ισχυρό που μπορεί να παίξει με το μυαλό σου και να σε ξεγελάσει ώστε να νομίζεις ότι πεινάς πραγματικά. Προσοχή στις παρακάτω ενδείξεις που θα σε βοηθήσουν να αναγνωρίσεις αυτή την κατάσταση:

  • · «Έρχεται» ξαφνικά, συνήθως όταν είσαι πιεσμένος ή στεναχωρημένος, αντίθετα με την πραγματική πείνα η οποία έρχεται σταδιακά.
  • · Σε ωθεί στην αναζήτηση συγκεκριμένων φαγητών. Ας μην γελιόμαστε! Αν κατέφευγες στο φαγητό για ικανοποίηση σίγουρα δε θα επέλεγες φρούτα και λαχανικά. Είμαι σίγουρη πως στη «αμαρτωλή» λίστα σου θα ήταν πρώτα τα γλυκά και το junk food!
  • · Συνήθως καταλήγει σε ενοχή, ντροπή ή απογοήτευση. Όταν το αίσθημα της πείνας είναι πραγματικό τότε δεν υφίσταται ενοχή ή άσχημα συναισθήματα αφού δίνεις στο σώμα σου συστατικά τα οποία όντως χρειάζεται.
  • ·Δεν επέρχεται ικανοποίηση, ακόμη και όταν το στομάχι είναι γεμάτο. Συνεχίζεις να καταναλώνεις φαγητό χωρίς να νιώθεις κορεσμό.
  • · Δεν «γεννιέται» στο στομάχι αλλά στο μυαλό.  Εστιάζεις και αποκτάς εμμονές με συγκεκριμένα τρόφιμα, γεύσεις ή μυρωδιές. Το μυαλό σου είναι “κολλημένο” στις τροφές αυτής της «αμαρτωλής» λίστας.

Πώς να αντιμετωπίσεις το συναισθηματικό φαγητό

Ο καλύτερος τρόπος για να μάθεις να διαχειρίζεσαι το emotional eating είναι να βρεις εναλλακτικές που θα σε ικανοποιήσουν εξίσου. Ορίστε μερικές ιδέες για να μπορέσεις να το πετύχεις:

  • Αν νιώθεις μοναξιά ή είσαι λίγο down, πάρε τηλέφωνο ή συναντήσου με φίλους που θα σε κάνουν να νιώσεις καλύτερα. Θα μπορέσεις να συζητήσεις το πρόβλημά σου, να γελάσεις  και να ξεχαστείς.
  • Αν βαριέσαι, ένας καφές ή ποτό με φίλους είναι πάντα η λύση στο πρόβλημα! Επίσης, μπορείς να διαβάσεις ένα καλό βιβλίο(νους υγιής) ή/και να κάνεις γυμναστική (εν σώματι υγιεί).
  • Αν νιώθεις αγχωμένος/η, το φαγητό δεν είναι σίγουρα η μοναδική εκτόνωσή σου. Δοκίμασε να ακούσεις μουσική ή να βάλεις δυνατά το αγαπημένο σου τραγούδι και να χορέψεις!
  • Αν νιώθεις εξαντλημένος/η δοκίμασε να χαλαρώσεις κάνοντας ένα ζεστό μπάνιο ή παρακολουθώντας την αγαπημένη σου σειρά παρέα με ένα ζεστό ρόφημα.

πηγή: http://www.shape.gr/

Περισσότερα άρθρα στην κατηγορία : Ευ Ζην