Connect
To Top

ΚΟΙΜΗΣΟΥ ΣΑΝ ΜΩΡΟ…

Αν έχεις πρόβλημα να κοιμηθείς ή να κοιμηθείς σωστά, τότε πρέπει να εφαρμόσεις τα παρακάτω tips προκειμένου να … ξεκουραστείς επιτέλους!

O ύπνος είναι πολύ σημαντικός στην καθημερινότητά μας. Είναι ουσιαστικά ο μόνος τρόπος με τον οποίο ξεκουράζουμε σώμα και πνεύμα και ”γεμίζουμε μπαταρίες” για την επόμενη -συνήθως απαιτική- μέρα που μας περιμένει.
Φρόντισε λοιπόν να εφαρμόσεις τα παρακάτω tips ώστε να κάνεις τον ύπνο σου ποιοτικά καλύτερο.

Να έχεις συγκεκριμένη ώρα που πέφτεις για ύπνο
Καλό θα ήταν να κοιμάσαι κάθε μέρα την ίδια ώρα. Προσπάθησε να μην ”σπάσεις” την ρουτίνα του ύπνου σου ακόμα κι αν τύχει να βγεις έξω. Αν τώρα θέλεις να την αλλάξεις, κάν’ το σταδιακά, προσθέτοντας ή αφαιρώντας 15 λεπτά από την αρχική ώρα ύπνου.

Απέφυγε τον μεσημεριανό ύπνο

Αν ειδικά είσαι από τους ανθρώπους που κοιμούνται δύσκολα, αυτό είναι απαγορευτικό. Αν πάλι δεν μπορείς να μείνεις ξύπνια καθ΄όλη τη διάρκεια της ημέρας, προσπάθησε να κοιμηθείς αρκετά νωρίς το μεσημέρι και για όχι παραπάνω από μισή ώρα.

Απέφυγε την καφεϊνη και το αλκοόλ πριν τον ύπνο

Είναι διαπιστωμένο ότι τα προϊντα που περιέχουν καφεϊνη μειώνουν την διάθεσή μας για ύπνο. Και φυσικά δεν αναφερόμαστε μόνο στον καφέ αλλά και σε άλλα προϊόντα όπως η σοκολάτα, η κόκα-κόλα και το τσάι. Όλα αυτά καλό είναι να καταναλώνονται  τουλάχιστον 6 ώρες πριν τον βραδινό σου ύπνο ώστε να μην τον επηρεάσουν. Αντίθετα μπορείς να καταναλώνεις άφοβα χαλαρωτικά αφεψήματα, όπως για παράδειγμα η λουίζα.

Ξύπνα κάθε μέρα την ίδια ώρα

Ναι, ακόμα και τα Σαββατοκύριακα. Η τακτική αυτή θα σε κάνει να ξυπνάς ακόμη και χωρίς ξυπνητήρι, αφού ο οργανισμός σου μετά από λίγο καιρό θα έχει πλέον συνηθίσει.

Κοιμήσου σε ανατομικό στρώμα και σωστά μαξιλάρια

Αν το στρώμα σου έχει ξεπεράσει τα 9-10 χρόνια ζωής μάλλον ήρθε η ώρα να το αλλάξεις. Ένα ανατομικό στρώμα μπορεί να είναι πιο ακριβό, όμως θα κάνει όλη τη διαφορά στον ύπνο σου. Εξάλλου μην ξεχνάς πως στο κρεβάτι περνάς αρκετές ώρες τις ημέρας και δες το σαν επένδυση στον εαυτό και την ευεξία σου. Αλλά και τα μαξιλάρια θα πρέπει να είναι κατάλληλα για τον σωματότυπο, τη στάση που κοιμάσαι και τυχόν σκελετικά προβλήματα που μπορεί να έχεις. Ψακάζοντας μάλιστα τα μαξιλάρια σου με χαλαρωτικά αιθέρια έλαια όπως η λεβάντα θα δεις πολύ μεγάλη διαφορά στην ποιότητα του ύπνου σου.

Εξόρισε την τηλεόραση από το υπνοδωμάτιο
Μπορεί να νομίζεις πως ανοίγοντας την τηλεόραση όταν ξαπλώνεις θα σε χαλαρώσει, στην πραγματικότητα όμως συμβαίνει το αντίθετο. Το φως της τηλεόρασης δίνει σήμα στον εγκέφαλο πως είναι ακόμη μέρα και δεν τον αφήνει να περάσει σε φάση ξεκούρασης, σίγουρα θα σου πάρει περισσότερη ώρα να κοιμηθείς αφού θα θέλεις να δεις το τέλος της ταινίας και δεν συζητάμε καν τι συμβαίνει όταν το τελευταιο πράγμα που βλέπεις πριν κλείσεις τα μάτια σου είναι αστυνομικές σειρές και θρίλερ. To ίδιο συμβάινει και με τον υπολογιστή και το ipad οπότε κράτησέ τα κι αυτά μακρυά από το κρεβάτι σου.

 Πες ευχαριστώ
Αντί για τηλεόραση και σερφάρισμα μπορείς να υιοθετήσεις μια νέα συνήθεια πριν τον ύπνο. Πάρε ένα όμορφο σημειωματάριο και γράφε όλα τα ωραία πράγματα που σου συνέβησαν μέσα στη μέρα. Το τηλεφώνημα από τη φίλη σου που είχες καιρό να ακούσεις, το μπράβο από το αφεντικό σου, το απογευματινό καφεδάκι στον ήλιο. Έτσι αυτές θα είναι οι τελευταίες σκέψεις πριν παραδοθείς στον Μορφέα και όχι οι αγωνίες και τα προβλήματα που συνήθως παίρνεις μαζί σου στο κρεβάτι και δεν σε αφήνουν να κοιμηθείς.

Περισσότερα άρθρα στην κατηγορία : Ευ Ζην