Connect
To Top

ΤΟ ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΑΥΞΑΝΕΙ ΤΙΣ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΚΑΙ «ΖΕΣΤΑΙΝΕΙ» ΤΙΣ ΣΧΕΣΕΙΣ

Χαμογελάστε!Tο άρθρο του Δρ. Αλμπέρτο Αζαρία, επισημαίνει τη σημασία που έχει το χαμόγελο για την προσωπική ευτυχία και για την επαγγελματική επιτυχία.

Μια παλιά Κινέζικη παροιμία αναφέρει: “Ο άνθρωπος που δεν μπορεί να χαμογελάσει, δεν μπορεί να ανοίξει μαγαζί”… Πέρα από αληθινή, η συγκεκριμένη παροιμία αποκαλύπτει και μία πικρή αλήθεια του κόσμου μας. Ποιος θα ήθελε να αγοράσει από κάποιον που είναι αγενής και χάνει τη ψυχραιμία του εύκολα; Είναι σίγουρο, ότι οι περισσότεροι από εσάς που διαβάζετε αυτές τις γραμμές, θα σκέφτεστε πως η περιγραφή του αγενούς και ευέξαπτου πωλητή, συμβούλου, ιδιοκτήτη, ασφαλιστή, γιατρού, οδηγού, δικηγόρου, κ.ο.κ., δεν σας αφορά. Για να σιγουρευτείτε ρωτήστε μερικούς πελάτες ή συνεργάτες σας…

Ο Andrew Carnegie, ένας από τους πέντε πιο πλούσιους ανθρώπους του κόσμου τα τελευταία 200 χρόνια, γνώριζε πολύ καλά τον ανεκτίμητο ρόλο που παίζει το χαμόγελο στην επαγγελματική επιτυχία. Γι’ αυτό, ξεκίνησε ένα κυνήγι με στόχο την εύρεση του ανθρώπου εκείνου που θα είχε τη δυνατότητα να κουνήσει ακόμα και ένα βουνό με το χαμόγελό του. Έτσι, ανακάλυψε τον Charles Schwab ο οποίος
κατάφερε να γίνει ένα από τα πιο επιτυχημένα στελέχη μάρκετινγκ που ανέδειξαν οι επιχειρήσεις σε ολόκληρο τον κόσμο. Όλοι οι γκουρού του επιχειρηματικού εκείνης της εποχής συμφώνησαν, ότι ο Andrew κατάφερε να αποκτήσει την ανεκτίμητη περιουσία του χάρη σε δύο σημαντικά χαρακτηριστικά του Charles Schwab, το χαμόγελο και την πολύ ευγενική πειθώ του. Φυσικά, και ο ίδιος ο Charles Schwab κατάφερε να γίνει ένας πολύ επιτυχημένος δισεκατομμυριούχος…

Τα αποτελέσματα των πραγματικά πολυάριθμων μελετών που έχουν διεξαχθεί στο παρελθόν αναφορικά με το ρόλο που διαδραματίζει το χαμόγελο στην προσωπική ζωή των ανθρώπων, έχουν καταδείξει τη σπουδαιότητά του. Ενδεικτικά αναφέρονται ορισμένα πολύ γνωστά και κοινώς αποδεκτά αποτελέσματα των παραπάνω ερευνών όπως επιμήκυνση της συνολικής διάρκειας της ζωής, ενίσχυση του  ανοσοποιητικού συστήματος και προστασία του οργανισμού από διάφορες αρρώστιες (π.χ. κατάθλιψη), ψυχοσυναισθηματική ισορροπία, αύξηση της αισιοδοξίας, δημιουργία καλύτερης διάθεσης, συνεισφορά στην υπερπήδηση προσωπικών προβληματικών και δύσκολων καταστάσεων, κ.α.

Παράλληλα όμως, με την προσωπική ζωή, το χαμόγελο μπορεί να συμβάλλει δυναμικά και στην επαγγελματική μας επιτυχία. Σε όλους τους επαγγελματικούς κλάδους που υπάρχει κοινωνική συναναστροφή, ένα ζεστό χαμόγελο όχι μόνο μπορεί να προσφέρει πολύτιμη αρωγή, αλλά δύναται και να αποτρέψει δύσκολες καταστάσεις. Ας βάλουμε τα πράγματα σε μία σειρά και ας εξετάσουμε την κάθε
παράμετρο ξεχωριστά.

Ποια είναι τα επαγγέλματα εκείνα που ένα χαμόγελο θεωρείται πλέον απαραίτητο προσόν; Την πρώτη θέση στη συγκεκριμένη λίστα καταλαμβάνουν τα επαγγέλματα παροχής υπηρεσιών (όπου η επαφή πρόσωπο με πρόσωπο θεωρείται αναγκαία) και οι πωλήσεις! Πράγματι, μία εταιρία ερευνών αγοράς στο Σικάγο, παρακολούθησε τις αντιδράσεις 340 ατόμων απέναντι στο χαμόγελο και κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι πιθανότητες να δεχθεί ο υποψήφιος αγοραστής να μιλήσει με έναν πωλητή αυξάνονται από 8% σε 33% όταν ο πωλητής χαμογελάει! Ακόμα, βρήκαν ότι μέσα στα υποκαταστήματα των τραπεζών ή των εμπορικών καταστημάτων, ο υποψήφιος αγοραστής αποφασίζει εάν και σε ποιον θα απευθυνθεί ανάλογα με τις εκφράσεις των προσώπων που θα παρατηρήσει γύρω του (πηγή: Επιστημονικό Μάρκετινγκ, Ιανουάριος 2004, σελ. 108).

Σε πάρα πολλές περιπτώσεις, ένας χαμογελαστός υπάλληλος μπορεί να αποτελέσει για την επιχείρηση σημείο υπέροχης αλλά και επίλυσης προβλημάτων. Σε τμήματα παροχής υπηρεσιών, service και ανταλλακτικών, πολλών μεγάλων εταιριών στην Ελλάδα, καταγράφεται συχνά και με μεγάλη περιοδικότητα το φαινόμενο να εισέρχεται ο πελάτης πολύ εκνευρισμένος, είτε γιατί το ακριβό προϊόν που αγόρασε την προηγούμενη μέρα του βγήκε ελαττωματικό, είτε γιατί τη συγκεκριμένη μέρα έχει βρεθεί αντιμέτωπος με μία σειρά από αναπάντεχα ατυχή συμβάντα, είτε και για τα δύο, και να φεύγει ήρεμος και ικανοποιημένος όχι γιατί απαραίτητα βρήκε λύση στο πρόβλημά του, αλλά γιατί
αντιμετωπίστηκε από τον υπάλληλο με ψυχραιμία, ευγένεια και χαμόγελο!

Επίσης, έχει παρατηρηθεί ότι ο κόσμος που περιμένει στην ουρά, είτε κάποιων τραπεζών, είτε κάποιων δημοσίων υπηρεσιών (φαινόμενο όχι και πολύ σπάνιο για τη χώρα μας…), εκνευρίζεται και παραπονιέται πολύ λιγότερο σε περίπτωση αργοπορίας εάν οι υπάλληλοι που βλέπει πίσω από τα γκισέ σηκώνουν που και που το κεφάλι και χαμογελούν. Με αυτόν τον τρόπο, ο πελάτης νιώθει ότι γίνεται
αντιληπτή η παρουσία του και ότι δεν περνάει απαρατήρητη η ταλαιπωρία του.

Ένα σημαντικό στατιστικό στοιχείο, είναι ότι οι ενήλικοι χαμογελούν κατά μέσο όρο 21 φορές την ημέρα, οι έφηβοι 30, ενώ τα παιδάκια κάτω των 5 ετών χαμογελούν έως και 300 φορές την ημέρα…! Αυτή η αντιστρόφως ανάλογη πορεία της ηλικίας με το μέσο όρο που χαμογελάμε (με άλλα λόγια όσο μεγαλώνουμε τόσο λιγότερο χαμογελάμε), πρέπει να αποτελέσει αντικείμενο σκέψης και προβληματισμού για όλους, ειδικά αν λάβουμε υπόψη μας το σωρευτικό αποτέλεσμα των αρνητικών συνεπειών που επιφέρουν στη ζωή μας οι γρήγοροι ρυθμοί, η ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας, και
ο πολλαπλασιασμός των απλών και καθημερινών δυσκολιών.

Ένας επιχειρηματίας ο οποίος κατέχει ένα καλό προϊόν και ένα υπέροχο και πλατύ χαμόγελο, αποτελεί έναν από τους δυσκολότερους ανταγωνιστές για τις υπόλοιπες επιχειρήσεις. Το χαμόγελο είναι το πιο αποτελεσματικό επιχειρηματικό εργαλείο, αφού μπορούμε να πουλήσουμε σχεδόν τα πάντα με τη βοήθειά του. Πολλοί επιχειρηματίες σε εκπαιδευτικά σεμινάρια με ρωτούν την εξής ερώτηση: «Πως
μπορούμε να χαμογελάμε όταν μέσα μας αισθανόμαστε άσχημα και όταν ο ανταγωνισμός γύρω μας είναι τόσο έντονος;». Η απάντηση που τους δίνω είναι απλή και ξεκάθαρη. Όλοι ξεχνάμε, ότι ένα χαμόγελο έχει αφενός τη δύναμη να απαλύνει την άσχημη διάθεσή μας, και αφετέρου μπορεί να ενεργοποιήσει την πνευματική μας διαύγεια έτσι ώστε να μπορέσουμε να ανταπεξέλθουμε πιο ομαλά
στις εκάστοτε επιχειρηματικές προκλήσεις.

Τελικό συμπέρασμα: να χαμογελάμε πιο συχνά. Εάν δεν μπορούμε να χαμογελάμε μέσα από την καρδιά μας, τότε ας προσπαθήσουμε να χαμογελάσουμε λίγο. Είναι σημαντικό να ζήσουμε, να ερωτευθούμε, να δουλέψουμε, να προσπαθήσουμε και να στεναχωρηθούμε χαμογελώντας. Σύντομα, το χαμόγελο θα μας γίνει συνήθεια. Η λίγο κλισέ προτροπή μου είναι απλή: «Να χαμογελάμε, είναι μεταδοτικό», ή ακόμα
καλύτερα «Χαμογελάστε, κάντε τους άλλους να ανησυχούν»…!

 

Ο Δρ. Αζαρία Αλμπέρτος είναι :

Σύμβουλος Επικοινωνίας, εξειδικευμένος Εκπαιδευτής Ενηλίκων – Στελεχών καθώς και Business, Executive και Life Coach.

 

 

Περισσότερα άρθρα στην κατηγορία : Εκπαίδευση