Connect
To Top

ΟΙ ΒΙΤΑΜΙΝΕΣ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΟΜΟΡΦΙΑΣ

Οι γιαγιάδες μας έλεγαν «είμαστε ότι τρώμε και αυτό φαίνεται..» 

Το αιωνιο αυτό κλισε αποδεικνυει περιτρανα ότι η τροφές είναι ο καλύτερος σύμμαχος μας για υγιές δέρμα και λαμπερά μαλλιά.

Όλοι γνωρίζουμε η σπουδαιότητα των βιταμινών στη διατήρηση της υγείας του οργανισμού.

Πόσοι όμως  γνωρίζουμε τα οφέλη τους στο δέρμα μας;;…

5 βιταμίνες γεμάτες μαγεία για το δέρμα μας μόνο….

Βιταμίνη Α (ρετινόλη)

Πρόκειται για μια λιποδιαλυτή βιταμίνη η όποια βοηθά στην ανάπλαση των κύτταρων του δέρματος. Έχει αντιρυτιδική δράση καθώς δρα όχι μόνο προληπτικά αλλά και επιδιορθωτικά, λειαίνοντας και τις πιο βαθιές ρυτίδες και ενεργοποιώντας το κολλαγόνο της επιδερμίδας. Έχει απολεπιστική δράση βοηθώντας στην απομάκρυνση των νεκρών κύτταρων και αποχρωματίζει τις καφέ κηλίδες στην επιδερμίδα. Επίσης η σμηγματορυθμιστικη της δράση  αποτελεί μια από τις αποτελεσματικότερες θεραπείες κατά της ακμής καθώς δρα ενάντια των φαγεσορων . Τη ρετινολη την εφαρμόζουμε είτε επιδερμικά καθώς είναι συστατικό πολλών προϊόντων ομορφιάς ενώ προσλαμβάνεται και μέσω των τροφών.

Τροφές όπου  η συγκέντρωση βιταμίνης Α είναι υψηλή:

-κρέας μοσχαρίσιο

-συκώτι αρνιού

-γλυκοπατάτα

-καρότα

-κολοκύθα

-αυγά

-γάλα

-βερίκοκα

-πράσινα φυλλώδη λαχανικά

Βιταμίνη Β

Δεν πρόκειται μια βιταμίνη, αλλά για ένα σύμπλεγμα βιταμινών, τη B1 (θειαμίνη), B2 (ριβοφλαβίνη), B3 (νιασίνη), B5 (παντοθενικό οξύ), B6 (πυροδοξίνη), B7 (βιοτίνη), B9 (φολικό οξυ), και η B12 (κυανοκοβαλαμίνη) είναι ιδανικό για την ανανέωση των κύτταρων. Προσδίδει σφριγηλότατα στο δέρμα ενώ το βοήθα εναντία στη ξηρότητα και τη πρόωρη γήρανση. Πιο συγκεκριμένα η βιταμίνη Β6 είναι υπεύθυνη για την επούλωση και ανάπλαση του δέρματος σε περιπτώσεις εγκαυμάτων, ενώ η Β7 βοηθά στην σωστή ανάπτυξη του .

Τροφές όπου  η συγκέντρωση βιταμίνης Β είναι υψηλή:

-προϊόντα από αλεύρι ολικής αλέσεως,

– το γάλα

-το κρέας,

-τα ψάρια,

-οι ξηροί καρποί,

-οι μπανάνες,

-οι γλυκοπατάτες και τα

-μπρόκολο

– σπαράγγια

Βιταμίνη C

Το σπουδαιότερο και πιο ισχυρό όπλο εναντία στην γήρανση καθώς, συσφίγγει τον ιστό του δέρματος, κάνοντας το πιο ελαστικό, λαμπερό αυξάνει τη παράγωγη κολλαγόνου ενώ ταυτόχρονα δίνει ομοιοχρωμία στην επιδερμικά μειώνοντας στις σκούρες κηλίδες. Έχει αντιοξειδωτική  δράση καταπολεμώντας τις ελεύθερες ρίζες και  μειώνοντας τον αριθμό των  δερματικών κυττάρων που έχουν υποστεί βλάβη από την ηλιακή ακτινοβολία. Τέλος είναι ένας σημαντικός παράγοντας για την επούλωση και ανάπλαση των δερματικών τραυμάτων ενώ έχει και αντιφλεγμονώδη δράση.

Τροφές όπου η βιταμίνη C είναι υψηλή:

-πορτοκάλι

-κόκκινη και πράσινη πιπέρια

-υπποφάες

-παπάγια

-μαϊντανός

-μπρόκολο και κουνουπίδι

-φράουλες

-ακτινίδιο

Βιταμίνη D

Είναι η βιταμίνη που οι Έλληνες είναι δύσκολο να έχουμε σε έλλειψη. Διότι πρόκειται για μια λιποδιαλυτή βιταμίνη  η όποια παράγεται στον οργανισμό μέσω της έκθεσης του δέρματος στην ηλιακή ακτινοβολία. Είναι ευρέως γνωστή ως η βιταμίνη που βοηθά στη  διατήρηση της καλής κατάστασης των οστών, όμως και  τα οφέλη της στο δέρμα είναι πολλά. Μειώνει την ακμή, δίνει ελαστικότητα στο δέρμα, διεγείρει τη παράγωγη κολλαγόνου κάνοντας το δέρμα λαμπερό και μειώνει τις λεπτές γραμμές.

Προσοχή!

Μόλις 30 λεπτά έκθεσης στον ήλιο την ημέρα είναι αρκετά για να συνθέσουμε τις ποσότητες βιταμίνης D που χρειάζεται ο οργανισμός μας. Μην ξεχνάτε να χρησιμοποιείτε αντηλιακό και να μην εκτίθεστε στον ήλιο τις επικίνδυνες ώρες της ημέρας (12 το πρωί με 4 το μεσημέρι).

Μπορούμε να πάρουμε βιταμίνη D και μέσω της διατροφής μας, από τροφές πλούσιες σε καλά λιπαρά.

Τροφές όπου η βιταμίνη D είναι υψηλή:

-μουρουνέλαιο

-σκουμπρί

-τόνος

-Σολωμός

-αυγά

-γάλα

-μικρή ποσότητα μανιταριών

Βιταμίνη Ε

Ή αλλιώς η βιταμίνη της ομορφιάς. Πρόκειται για ένα μείγμα 8 διαφορετικών λιπαρών μορίων. Είναι μια λιποδιαλυτή βιταμίνη η όποια αποθηκεύεται για μεγάλα χρονικά διαστήματα στον οργανισμό. Έχει ισχυρή αντιοξειδωτική δράση και καταπολεμά τις ελεύθερες ρίζες (κάπνισμα, οξειδωτικό στρες, ατμοσφαιρική ρύπανση κ.α.) που επιταχύνουν τη διαδικασία της γήρανσης ,προστατεύει το κολλαγόνο και αναπλάθει τους ιστούς του δέρματος. Καλό θα ήταν η λήψη βιταμίνης Ε να γίνεται με τη λήψη τροφών ή φυσικών συμπληρωμάτων διατροφής(d alpha-tocopherol) και όχι από συνθετικά συμπληρώματα(dl alpha-tocopherol μετά από χρόνια χρήση προκαλούν παρενέργειες)

Τροφές όπου η βιταμίνη Ε είναι υψηλή:

-Φυτικά έλαια (ελαιόλαδο, σησαμέλαιο, σογιέλαιο, λαδί καρύδας, αραβοσιτέλαιο)

-Καρποί με κέλυφος (αμύγδαλα, φιστίκια, φουντούκια)

-Σπόροι (λιναρόσπορος, σιναπόσπορος, ηλιόσποροι)

-Πράσινα φυλλώδη λαχανικά (σπανάκι και το μπρόκολο)

Περισσότερα άρθρα στην κατηγορία : Ευ Ζην