Connect
To Top

ΟΙ ΜΙΚΡΕΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ ΑΛΛΑΖΟΥΝ ΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ

 

 

Ήταν λίγο μετά τα Χριστούγεννα του 2012, και όπως πολλοί άλλοι, συλλογιζόμουν τη νέα χρονιά που ερχόταν και σκεφτόμουν τα νέα πράγματα που θα ξεκινούσα. Συνειδητοποίησα τότε ότι έπρεπε να ξεκινήσω από την 1η Γενάρη, επειδή αυτό ίσως βοηθούσε στην πραγματοποίησή των νέων σχεδίων.

Έτσι, στις 28 Δεκέμβρη αποφάσισα ότι ήθελα να ξαναβρώ τη φόρμα μου. Τις προηγούμενες μέρες και εβδομάδες, ωστόσο, γυμναζόμουν ελάχιστα έως καθόλου και ένιωθα ενοχές γι’ αυτό. Ο στόχος μου ήταν ένα πρόγραμμα 30λεπτών, που όμως φαινόταν αδύνατο. Δεν είχα κίνητρο, ένιωθα κουρασμένος και οι τύψεις μου με έκαναν να νιώθω άχρηστος. Νιώθοντας κολλημένος, θυμήθηκα μια τεχνική που έμαθα από ένα βιβλίο και που αργότερα κατάλαβα ότι θα άλλαζε σε ένα μεγάλο μέρος τη ζωή μου. Σύμφωνα με την τεχνική αυτή, έπρεπε να σκεφτώ το αντίθετο της ιδέας στην οποία ήμουν κολλημένος. Οπότε κοιτώντας το δύσκολο για μένα πρόγραμμα των 30λεπτών, σκέφτηκα το αντίθετο.

Θα μπορούσε κανείς να υποθέσει ότι το αντίθετο είναι η ανθυγιεινή διατροφή και η καθιστική ζωή, αλλά το αντίθετο στο δικό μου μυαλό ήταν ποσοτικό. Τι θα γινόταν λοιπόν αν αντί για το απαιτητικό εκείνο πρόγραμμα γυμναστικής, έκανα απλά… ένα push-up; Σε πρώτο στάδιο, κορόιδεψα την ιδέα. Πόσο περίεργο θα ήταν να έκανα απλά ένα push-up και να σηκωνόμουν! Αλλά αφού πάλεψα λίγο ακόμα με τα μεγάλα μου σχέδια, στο τέλος ενέδωσα στην τακτική και αφού δοκίμασα το ένα push-up, έκανα και λίγα ακόμα. Μετά από αυτό, οι μύες μου ζεστάθηκαν και συνέχισα να κάνει κι άλλους. Όπως προφανώς θα μαντέψατε, κατέληξα να κάνω αρκετά ακόμα. Τελικά, γυμνάστηκα για περίπου 30 λεπτά.

Και τότε συνειδητοποίησα κάτι. Μόλις είχα μετατρέψει την ιδέα ενός push-up σε ένα πλήρες πρόγραμμα γυμναστικής. Και επίσης θυμήθηκα έρευνες στον τομέα της ψυχολογίας και των νευροεπιστημών, οι οποίες έχουν τονίσει την χαμηλή επίδραση της δύναμης της θέλησης και έτσι κατάλαβα και κάτι άλλο. Δεν μπορούσα να ακολουθήσω το 30λεπτο πρόγραμμα γυμναστικής, επειδή η θέληση μου δεν ήταν αρκετά δυνατή ή ήταν απλά μειωμένη. Αλλά μπόρεσα να κάνω το ένα push-up και να περάσω και στην 30λεπτη άσκηση, επειδή απαιτούσε ένα ελάχιστο ποσοστό δύναμης της θέλησης και μετά ο νους και το σώμα μου ακολούθησαν. Και κάπως έτσι βρήκα τον τέλειο τρόπο αξιοποίησης αυτής της τεχνικής. Συνήθειες!

Τι είναι σημαντικότερο από τις συνήθειές σας;

Τίποτα. Οι συνήθειες διαμορφώνουν περίπου το 45% της συνολικής σας συμπεριφοράς, σύμφωνα με μελέτη του Πανεπιστημίου του Duke. Και όχι μόνο αυτό. Αποτελούν συμπεριφορές που επαναλαμβάνετε συχνά και έτσι αφορούν σε κάτι σημαντικό στη ζωή σας. Οι συνήθειες είναι η βάση σας και αν αυτή η βάση είναι αποδυναμωμένη, εσείς δεν θα είστε ευχαριστημένοι με τον τρόπο ζωής σας.

Ο λόγος που οι άνθρωποι αποτυγχάνουν να αλλάξουν τις ζωές τους και αποτυγχάνουν να υιοθετήσουν νέες συνήθειες είναι επειδή το προσπαθούν πάρα πολύ και σε σύντομο χρονικό διάστημα. Με απλούστερα λόγια, αν η νέα σας συνήθεια απαιτεί περισσότερη δύναμη της θέλησης απ’ όση μπορείτε να συγκεντρώσετε, θα αποτύχετε. Αν η νέα σας συνήθεια απαιτεί λιγότερη θέληση, θα επιτύχετε.

Αυτό που ήθελα περισσότερο να καταφέρω είναι να γράφω. Είναι θεραπευτικό για εμένα και επίσης είναι η δουλειά μου, οπότε είναι αρκετά σημαντικό να το εξασκώ. Όταν κατάλαβα ότι δεν έγραφα όσο έπρεπε, βρήκα πώς να εφαρμόσω την τεχνική αυτή μέσω συνήθειας.

Πώς να αλλάξετε τη ζωή σας μέσω μικρών συνηθειών

Οι μικρές (μίνι) συνήθειες είναι ακριβώς όπως ακούγονται. Αρχικά, επιλέγεις μια επιθυμητή συνήθεια ή αλλαγή που θα ήθελες να κάνεις- μπορεί να είναι η θετική σκέψη, το γράψιμο ή το διάβασμα. Μετά, τις συρρικνώνετε τόσο που να μοιάζουν ανόητα μικρές, όπως για παράδειγμα το να γράφετε 50 λέξεις την ημέρα ή να διαβάζετε μόνο 2 σελίδες.

Εύκολο, σωστά; Θα μπορούσα να γράψω πολλά ακόμη απ’ αυτά που έχω καταφέρει με αυτό τον τρόπο. Στο τέλος και χωρίς να το συνειδητοποιήσω πλήρως, κατέληξα να γράφω χίλιες ή δύο χιλιάδες λέξεις και να διαβάζω 10 με 30 σελίδες ημερησίως. Και δουλεύει, επειδή ο εγκέφαλός σας τσιμπάει το δόλωμα. Σκέφτεστε : «Μόνο 50 λέξεις; Σίγουρα αυτό μπορώ να το κάνω». Και ύστερα ξεκινάτε. Και θα δείτε ότι μόλις αρχίσετε, μόνο καλά πράγματα θα συμβούν.

10 ιδέες για μικρές, καθημερινές συνήθειες

1. Κάντε ένα θετικό σχόλιο σε κάποιον

2. Κάντε δύο θετικές σκέψεις

3. Διαλογιστείτε για ένα μόνο λεπτό

4. Προσδιορίστε τρία πράγματα για τα οποία νιώθετε ευγνώμονες

5. Κάντε ένα push-up

6. Γράψτε 50 λέξεις

7. Διαβάστε δύο σελίδες

8. Κάντε 10 μικρά πηδηματάκια

9. Βγείτε έξω και κάντε 100 βήματα

10.Πιείτε ένα ποτήρι νερό

Έχετε τη δυνατότητα να αλλάξετε σχεδόν κάθε πλευρά της ζωής σας και με τη βοήθεια μιας μικρής συνήθειας τη φορά, είναι ευκολότερο απ’ ό,τι νομίζετε. Όταν θα απαλείψετε την πίεσης και τις προσδοκίες, θα μπορέσετε να ξεκινήσετε. Ποια μίνι συνήθεια θα ξεκινήσετε σήμερα;

Stephen Guise, συγγραφέας των bestsellers “How to be an imperfectionist” και “Mini habits”

Πηγή: http://enallaktikidrasi.com

Περισσότερα άρθρα στην κατηγορία : Ευ Ζην