Connect
To Top

TO ΑΓΧΟΣ ΤΩΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ

Το τελευταίο διάστημα πριν τις εξετάσεις, αλλά και κατά τη διάρκεια αυτών, το άγχος των μαθητών, όπως είναι φυσικό, εντείνεται.

Εάν είναι δημιουργικό, προκαλεί εγρήγορση, κινητοποίηση για την επιτυχία του στόχου και το άτομο είναι παραγωγικό. Όταν όμως το άγχος περισσεύει, τότε γίνεται δυσλειτουργικό, παραλύει και απογοητεύει τον μαθητή.

Εμείς στην «Προοπτική», πάντα δίπλα στα παιδιά αλλά και στους γονείς, θέλουμε να δώσουμε ορισμένες συμβουλές για το κρίσιμο αυτό διάστημα της τελικής ευθείας.

Γονείς και καθηγητές οφείλουν να φροντίζουν για την ηρεμία και την ευεξία του μαθητή. Οι καθηγητές είναι καλό αυτό το διάστημα να αποφεύγουν αρνητικές παρατηρήσεις και συμπεράσματα, αλλά αντίθετα να ενθαρρύνουν και να ενισχύουν θετικά τα παιδιά – ακόμη κι αν έχουν σχηματίσει αντίθετη γνώμη για την επίδοσή τους. Οι γονείς θα πρέπει να φροντίζουν για την υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή των μαθητών (φρούτα και λαχανικά, γαλακτοκομικά, ξηροί καρποί, σοκολάτες υγείας), καθώς και για την άμεση και έγκαιρη αντιμετώπιση οποιουδήποτε προβλήματος υγείας, αποφεύγοντας πιθανή αδυναμία παρουσίας στις εξετάσεις ή και ασθένεια που θα επηρεάσει την απόδοσή τους.

Είναι, επίσης, πολύ σημαντικός παράγοντας η δημιουργία ήρεμου κλίματος και ησυχίας στο σπίτι και στην οικογένεια καθ’ όλη τη διάρκεια των εξετάσεων και της τελικής προετοιμασίας. Διαπληκτισμοί, φασαρίες, επισκέψεις, τηλεφωνήματα και αναστάτωση πρέπει να αποφεύγονται, όσο αυτό βέβαια είναι δυνατό, για να μπορεί ο υποψήφιος να επιδοθεί απερίσπαστα στη μελέτη του.

Η παρουσία των γονέων δίπλα στον μαθητή πρέπει να είναι διακριτική, αλλά και υποστηρικτική, με σεβασμό στις επιθυμίες και τις προτιμήσεις του (π.χ. να κρατάνε βιβλίο για να πει το μάθημα, εφόσον ο ίδιος ο μαθητής το θέλει). Να μην υπάρχει πίεση και ασφυκτικός έλεγχος, ούτε ξαφνικές ερωτήσεις (τεστάρισμα) και τιμωρίες, γιατί μπορεί να μπλοκάρουν τον υποψήφιο και να προκαλέσουν μεγαλύτερο άγχος και ανασφάλεια.

Ο ίδιος ο μαθητής, βέβαια, οφείλει με θετική σκέψη να επικεντρωθεί και να συγκεντρωθεί στην επανάληψή του, δίνοντας έμφαση σε αδύνατα σημεία του, χωρίς να περισπάται από γνώμες ή επιδόσεις άλλων συμμαθητών του που πιθανόν θεωρεί “καλύτερους”. Να τρώει και να κοιμάται σωστά, να ξεκουράζεται, αφού η καταπόνηση μπορεί να του επιφέρει αδυναμία συγκέντρωσης και μνήμης. Επιπλέον, να φροντίζει να διασκεδάζει μέσα και έξω από το σπίτι (π.χ. με λίγη μουσική ή με έναν σύντομο καφέ με φίλους) ακόμα και αυτές τις δύσκολες μέρες, για να μπορεί να έχει αποθέματα ενέργειας και καλή διάθεση.

Όλοι εμείς στο Φροντιστήριο «Προοπτική» είμαστε δίπλα στα παιδιά μας που ετοιμάζονται για τις Πανελλήνιες εξετάσεις, γι’ αυτό το σημαντικό σταυροδρόμι στη ζωή του εφήβου, και είμαστε πολύ περήφανοι για αυτά. Καλή επιτυχία σε όλους με… Προοπτική σε νέους δρόμους που ανοίγονται μπροστά σας!

Ευχαριστούμε πολύ το συνάδελφο Μανώλη Αδαμίδη , φιλόλογο για τη συνεργασία του με την κα. Ροδόπη Νικολάρα, Παιδοψυχίατρο, Διευθύντρια Ε.Σ.Υ. Κέντρου Ψυχικής Υγείας Σερρών η οποία παρείχε τις πολύτιμες συμβουλές της.

Φροντιστήριο Προοπτική

 

Περισσότερα άρθρα στην κατηγορία : Εκπαίδευση