Connect
To Top

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΑ ΚΛΙΣΕ!!!

Ένα απολαυστικό κείμενο για τα κινηματογραφικά κλισέ με τα οποία όλοι μας γελάμε ή αγανακτούμε!!! Γράφει ο Τάσος Τάτσης…

 

Κάποιοι λένε ότι η τέχνη αντιγράφει τη ζωή και άλλοι ότι η ζωή αντιγράφει την τέχνη. Υπάρχουν ορισμένα απλά και καθημερινά πράγματα που συμβαίνουν μόνο στα σενάρια κινηματογραφικών ταινιών και τα συναντάμε στις περισσότερες ταινίες ως δεδομένα, ενώ στην αληθινή ζωή συμβαίνουν πολύ σπάνια. Το εύκολο παρκάρισμα, τα μηνύματα στον τηλεφωνητή και πολλές ακόμη απλές καταστάσεις που θα δείτε να συμβαίνουν μόνο στο σινεμά. Ας δούμε λοιπόν τα πιο γνωστά κινηματογραφικά κλισέ που όλοι αγαπάμε να μισούμε.

 

  • Όλοι οι ήρωες βρίσκουν αμέσως ταξί

Ο πρωταγωνιστής φεύγει βιαστικός από ένα επείγον ραντεβού και συνειδητοποιεί ότι πρέπει σε 10 λεπτά να βρίσκεται στην άλλη άκρη της πόλης. Ένα ζευγάρι τσακώνεται κι η κοπέλα τρέχει έξαλλη έξω απ’ το εστιατόριο, βγαίνοντας στον ερημικό δρόμο. Και στα δύο σενάρια, οι ήρωες αρκεί να σηκώσουν το χέρι τους, κι αμέσως ένα ταξί θα σταματήσει μπροστά τους, πρόθυμο να τους πάει άμεσα στον προορισμό τους, κόβοντας και δρόμο μέσα από στενά σοκάκια αν χρειαστεί. Επίσης, έχουν πάντα το ακριβές αντίτιμο της ταρίφας ή εναλλακτικά αφήνουν όλα τα ρέστα στον ταξιτζή, ακόμα και από 50δόλαρο. Πολύ large!

  • Κανείς δεν λέει “Γεια” όταν κλείνει το τηλέφωνο

Ο πρωταγωνιστής καλεί κάποιον στο τηλέφωνο, παίρνει όλες τις πληροφορίες που επιθυμεί και μετά απλά του το κλείνει. Ούτε “γεια” ή “τα λέμε”, ούτε “bye”. Απότομο, αγενές, στυγνό κλείσιμο του τηλεφώνου στα μούτρα του συνομιλητή του, λες και πρόκειται για το πιο φυσιολογικό πράγμα στον κόσμο. Το κλείσιμο του τηλεφώνου φτάνει στο άλλο άκρο, όταν πρόκειται για νεαρό ζευγάρι που είναι πολύ ερωτευμένο. Τότε όχι απλά δεν το κλείνουν, αλλά η διαδικασία αποχαιρετισμού κρατάει τουλάχιστον 2 λεπτά.

  • Αφήνουν μηνύματα στον τηλεφωνητή του κι ο πρωταγωνιστής τα ακούει όλα

Κάποιος ψάχνει τον ήρωα αλλά αυτός είναι εξαφανισμένος. Κανένα πρόβλημα. Του αφήνει ένα μακροσκελές μήνυμα στον τηλεφωνητή του κι αυτός μόλις πάει σπίτι του, το ακούει μέχρι τέλους. Σε αρκετές ταινίες, χρησιμοποιούν ακόμα τηλεφωνητές με ηχογραφημένο μήνυμα, λες και είμαστε στα 90’s. Εναλλακτικά, κάποιος αφήνει δεκάδες μηνύματα στον πρωταγωνιστή αλλά εκείνος δεν τα ακούει ποτέ γιατί έχει πεθάνει. Ακόμα και τότε, πιθανότατα θα το ακούσει η αστυνομία. Στο σινεμά, κανένα φωνητικό μήνυμα δεν πάει χαμένο.

  • Το παρκάρισμα είναι πολύ εύκολο, ακόμα και στο κέντρο της πόλης

Ο πρωταγωνιστής έχει ραντεβού στο κέντρο της πόλης, μέρα μεσημέρι. Πηγαίνει με το αμάξι και φυσικά παρκάρει αμέσως ακριβώς έξω από το κτίριο όπου έχει το ραντεβού, χωρίς να χρειαστεί καν να κάνει κύκλο για να ψάξει κενή θέση ούτε και μανούβρα για να το βάλει. Ακόμα κι αν είναι ώρα αιχμής στο κέντρο της Νέας Υόρκης! Φυσικά, το ενδεχόμενο να εισπράξει κάποια κλήση είναι ανύπαρκτο.

  • Τα Χριστούγεννα πάντα χιονίζει

Μέρες γιορτών, κι όλη η οικογένεια έχει μαζευτεί στο σπίτι, ταξιδεύοντας από διάφορες γωνιές της χώρας. Μόλις σερβιριστεί η γαλοπούλα, όλα ξεχνιούνται και η οικογενειακή θαλπωρή κερδίζει. Έξω, πάντα χιονίζει, γιατί ως γνωστόν το χιόνι είναι ένα φαινόμενο που επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο με μαθηματική ακρίβεια. Σε περίπτωση που δεν χιονίσει, όλη η ταινία θα περιστρέφεται γύρω απ’ την σπάνια αυτή αναποδιά που απειλεί να καταστρέψει το γιορτινό κλίμα

  • Η τηλεόραση ανοίγει αμέσως στο κανάλι που δείχνει αυτό που σε ενδιαφέρει

Ο πρωταγωνιστής έχει μπλεξίματα. Μπορεί να τον κυνηγάει η αστυνομία, μπορεί να βρίσκεται στη μέση ενός οικονομικού/πολιτικού σκανδάλου. Η υπόθεση έχει πάρει δημοσιότητα κι εκείνος κρύβεται. Ανοίγει την τηλεόραση κι αμέσως συντονίζεται σε κανάλι που έχει ειδήσεις και το θέμα που σχολιάζεται εκείνη ακριβώς τη στιγμή, είναι η δική του υπόθεση. Μόνο αν δεν πρέπει να μάθει ότι έχει μπλέξει, το κανάλι που θα ανοίξει δεν θα ασχολείται με τη δική του υπόθεση,. Σε αυτήν την περίπτωση, το πιθανότερο είναι πως δεν θα δουλεύει η τηλεόραση

  • Όταν χτυπήσεις κάποιον στο κεφάλι, αυτός πέφτει αμέσως αναίσθητος

Κάποιος έχει μπει σπίτι του πρωταγωνιστή με δόλιους σκοπούς και τον κυνηγάει. Τότε ο ήρωας μας παίρνει ένα σκληρό αντικείμενο, τον χτυπάει στο κεφάλι και εκείνος αμέσως πέφτει λιπόθυμος, ακόμη κι αν τον χτύπησε με λίγη δύναμη. Αν βέβαια ο πρωταγωνιστής είναι αυτός που θα χτυπηθεί, ενδέχεται να σφίξει τα δόντια και να σηκωθεί, με μοναδική συνέπεια μια μικρή γρατζουνιά που διορθώνεται με μια γάζα.

  • Ο πρωταγωνιστής βαδίζει προς την κάμερα έχοντας πλάτη στις εκρήξεις

Μόλις έχει τελειώσει η τελική σκηνή μάχης του πρωταγωνιστή με τον κακό της ταινίας – με νικητή τον πρωταγωνιστή φυσικά – και ο ήρωας μας βαδίζει ξέγνοιαστος προς το μέρος της κάμερας ενώ την ίδια στιγμή πίσω του ανατινάζεται το σύμπαν, έχοντας το βλέμμα του νικητή που λέει: “Δε δίνω δεκάρα για το τι συμβαίνει πίσω μου”. Είναι ένα συχνό κλισέ που αγαπάμε να μισούμε στις ταινίες δράσης, από αυτά τα κλισέ που ποτέ δε θα βαρεθούμε να βλέπουμε και να περιμένουμε ανυπόμονα.

  • Δεν υπάρχει σχεδόν ποτέ κοσμοσυρροή στο μετρό

Έχουμε δει αμέτρητες σκηνές στις οποίες ο πρωταγωνιστής χρησιμοποιεί το μετρό για να πάει κάπου, τις περισσότερες φορές βιαστικά. Ακόμη κι αν στους σταθμούς έχει πολύ κόσμο, μέσα στα βαγόνια δεν γίνεται ποτέ το αδιαχώρητο, ακόμη κι αν πρόκειται για ώρα αιχμής. Συνήθως ο ήρωας θα βρει μέχρι και να καθίσει. Στο βαγόνι θα γίνεται το αδιαχώρητο μόνο όταν ο πρωταγωνιστής θέλει να κρυφτεί και τότε θα χρησιμοποιήσει τον κόσμο για να ελιχθεί.

  • Ο μπάρμαν είναι πάντα διατεθειμένος να ακούσει τα προβλήματά του ήρωα

Ο πρωταγωνιστής έχει μόλις χωρίσει/απολυθεί και πάει στο κλασικό μπαρ-στέκι του για να πνίξει τον πόνο του. Εκεί, θα βρίσκεται πάντα ο μπάρμαν, πρόθυμος όχι μόνο να ακούσει με κάθε λεπτομέρεια τα βάσανά του αλλά έτοιμος ανά πάσα στιγμή να προτείνει τις καλύτερες λύσεις. Ο μπάρμαν φυσικά ξέρει τι πίνει ο πρωταγωνιστής και όταν αυτός του πει “το γνωστό”, θα του το φέρει αμέσως.

  • Ο πρωταγωνιστής τρέχει στο αεροδρόμιο για να προλάβει την αγαπημένη του

Ένα ζευγάρι τσακώνεται κι η κοπέλα αποφασίζει να συνεχίσει τη ζωή της σε άλλη πόλη/χώρα/ήπειρο. Ο πρωταγωνιστής, αμετανόητα ερωτευμένος μαζί της, αφού συμβουλευτεί τους φίλους του, θα μπει στο αμάξι και θα τρέξει να την προλάβει ελάχιστα δευτερόλεπτα πριν επιβιβαστεί. Και αν αυτή θελήσει να κατέβει από το αεροπλάνο, ο πιλότος θα χαμογελάσει ευγενικά, η αεροσυνοδός θα συγκινηθεί και ο κόσμος θα χειροκροτήσει. Μα καλά, κανείς δεν έχει νεύρα για την καθυστέρηση;

  • Το φιλί στην καταρρακτώδη βροχή

Το ερωτευμένο ζευγάρι θα φιληθεί παθιασμένα, απαραιτήτως μέσα στη καταρρακτώδη βροχή. Ενστικτωδώς ο άνθρωπος στη βροχή ψάχνει υπόστεγο, δεν κάθεται μέσα στη μέση του δρόμου να φιλιέται, σαν να μην υπάρχει αύριο. Απορίας άξιον το πως γίνεται με δύο λεπτά μέσα στη βροχή, να γίνονται τόσο μούσκεμα οι πρωταγωνιστές.

  • Τα ψώνια του σουπερμάρκετ είναι μπαγκέτες και φρούτα

Όταν οι πρωταγωνιστές πάνε σούπερ μάρκετ, θα πάρουν σίγουρα κάποιο φρούτο και καμιά μπαγκέτα που θα ξεπροβάλλει από μια καφέ χάρτινη σακούλα. Γιατί στα σούπερ μάρκετ όλοι αγοράζουν φρούτα; Δεν χρειάζεται άλλα ψώνια το σπίτι; Κι αυτή η εμμονή με τις μπαγκέτες; Λες και δεν υπάρχουν άλλα είδη ψωμιού!

  • Ο δολοφόνος στο πίσω κάθισμα του αυτοκινήτου

Στο απομονωμένο παρκινγκ, μόλις μπει η πρωταγωνίστρια στο αυτοκίνητο της, θα δει τον δολοφόνο στο πίσω κάθισμα. Κανόνας: Δεν αφήνεις το αυτοκίνητο σε απομονωμένα πάρκινγκ. Αν το αφήσεις, το χειρότερο που μπορείς να πάθεις είναι να σε κλέψουν αλλά κανένας δεν θα είναι στο πίσω κάθισμα του αυτοκινήτου σου.

  • Πάντα κάποιος έχει αντίρρηση σε γάμο, όταν ρωτήσει ο παπάς

Σε κάθε γάμο, όταν γίνεται η ερώτηση «Όποιος έχει αντίρρηση, ας μιλήσει τώρα ή ας σωπάσει για πάντα», πάντα θα ξεπροβάλλει η απαγορευμένη σχέση, που συνήθως είναι ο πρωταγωνιστής μας, για να χαλάσει το γάμο της αγαπημένης του και να την “κλέψει”. Αν όμως ο πρωταγωνιστής είναι αυτός που παντρεύεται, κανείς δεν θα φέρει αντίρρηση στην ερώτηση του παπά και όλα θα κυλήσουν ομαλά.

 

Κινηματογραφικά κλισέ σε fast forward:

  • Όλοι οι εργένηδες/εργένισσες μένουν σε πανάκριβα διαμερίσματα, σε πανάκριβες πόλεις και συνήθως είναι ειδικευόμενοι. Βρίσκουν αμέσως δουλειά μόλις αποφοιτούν και είναι στο αντικείμενό τους συνήθως, την οποία παρατούν με την πρώτη παρατήρηση. Και αφού την παρατήσουν το αφεντικό τους παρακαλάει να γυρίσουν, προσφέροντας μάλιστα παχυλό μισθό, γωνιακό γραφείο- πάντα με την απαραίτητη απίστευτη θέα – και ένα βοηθό.
  • Σε όλα τα bar/club, παρά το ότι είναι ασφυκτικά γεμάτα υπάρχει πάντα χώρος για τον πρωταγωνιστή και την παρέα του στην μπάρα ή σε καναπέ χωρίς να χρειαστεί από πριν κάποια κράτηση.
  • Όλοι οι “κακοί” είναι άστοχοι, μόνο οι καλοί ξέρουν να μετράνε τις σφαίρες που έχει ρίξει ο αντίπαλος. Τα αυτοκίνητα τους δεν χρειάζονται ποτέ βενζίνη φυσικά.
  • Όλες οι βόμβες έχουν ρολόι για να ξέρεις σε πόση ώρα ακριβώς θα σκάσουν, για να μπορέσεις να τις απενεργοποιήσεις ακριβώς ένα δευτερόλεπτο πριν την έκρηξη.
  • Σε όλα τα ξενοδοχεία, ο ρεσεψιονίστ και οι γκρουμ ξέρουν όλα τα μυστικά των πελατών και αν τους “λαδώσεις” με κάποιο χαρτονόμισμα, είναι πρόθυμοι να σου τα πουν όλα.
  • Όλες οι πόρτες μπορούν να παραβιαστούν μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα, αρκεί να έχεις μαζί σου μια πιστωτική κάρτα ή έναν συνδετήρα ή ένα τσιμπιδάκι μαλλιών ή και μια μπανέλα από σουτιέν.
  • Αν εκεί που περπατάς σου έρθει η όρεξη να χορέψεις, όλοι οι τυχαίοι περαστικοί θα ξέρουν απ’ έξω τα βήματα και θα χορέψουν μαζί σου στον ίδιο ρυθμό.
  • Όλοι είναι γενναίοι και βγαίνουν από την κρεβατοκάμαρα τους για να δούνε τι είναι αυτός ο θόρυβος στο υπόγειο ή στη βεράντα στις 4 το πρωί.
  • Αν είσαι πολύ εμφανίσιμος, θα πεθάνεις στα πρώτα λεπτά. Αν είσαι απλά εμφανίσιμος, θα ζήσεις μέχρι το τέλος της ταινίας.
  • Όταν είσαι μόνος στο σπίτι, ποτέ μην κάνεις μπάνιο. Αυξάνεις τις πιθανότητες να σε μαχαιρώσουν στο ντους.
  • Δεν είναι ανάγκη να γνωρίζεις Γαλλικά ή Ιταλικά. Αρκεί να μιλάς αγγλικά με γαλλική ή ιταλική προφορά κι όλοι θα σε καταλαβαίνουν.
  • Ο Πύργος του Άιφελ φαίνεται από κάθε παράθυρο σε κάθε σπίτι του Παρισιού.

Περισσότερα άρθρα στην κατηγορία : Ψυχαγωγία

  • ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ …

    Σαν σήμερα το 2001 οι ΗΠΑ δέχτηκαν πολλαπλά τρομοκρατικά χτυπήματα από αέρος… μία νέα εποχή τρομοκρατίας ξεκίνησε…

    Beautiful Life11 Σεπτεμβρίου 2017
  • ΚΑΛΟ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ – Ο “ΤΡΥΓΗΤΗΣ” ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ ΗΡΘΕ

    Ο γλυκός Σεπτέμβριος  είναι εδώ, για να μας θυμίζει πως το Καλοκαίρι συνεχίζεται αλλά ο Χειμώνας είναι προ των πυλών…

    Beautiful Life1 Σεπτεμβρίου 2017
  • ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ . . .

      Μια γρήγορη ματιά σε γεγονότα που σημάδεψαν στην πορεία της ανθρωπότητας…

    Beautiful Life26 Αυγούστου 2017
  • “ΚΑΠΟΤΕ ΣΤΗ ΣΑΛΟΝΙΚΗ”

    Το καλοκαίρι είναι η κατάλληλη εποχή για διάβασμα.Ακόμη μία πρόταση για ένα ξεχωριστό βιβλίο από το βιβλιοπωλείο ΜΑΡΝΕΡΗ.

    Beautiful Life15 Αυγούστου 2017
  • “ΣΕ ΛΕΠΤΟ ΠΑΓΟ”

    Ένα συναρπαστικό μυθιστόρημα από τις εκδόσεις ΔΙΟΠΤΡΑ είναι η σημερινή πρόταση για βιβλίο από το βιβλιοπωλείο ΜΑΡΝΕΡΗ.

    Beautiful Life11 Αυγούστου 2017
  • “ΟΤΑΝ Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΝΤΥΘΗΚΕ ΤΟ ΨΕΜΑ”

    Ένα ακόμη μυθιστόρημα από τις εκδόσεις Ενάλιος, είναι η πρόταση από το βιβλιοπωλείο ΜΑΡΝΕΡΗ.

    Beautiful Life7 Αυγούστου 2017
  • “ΚΡΥΜΜΕΝΗ ΑΛΗΘΕΙΑ”

    Ένα ακόμη συναρπαστικό μυθιστόρημα, μία ακόμη πρόταση από το βιβλιοπωλείο “ΜΑΡΝΕΡΗ” και τις εκδόσεις Ψυχογιός για τις ζεστές ημέρες του καλοκαιριού.

    Beautiful Life5 Αυγούστου 2017
  • “ΘΑΛΑΣΣΑ ΦΩΤΙΑ”

    Ένα πολυτελέστατο γιοτ εμφανίζεται σε κάποιο νησί του Αιγαίου. Κι ένα προσφυγόπουλο, ο μικρούλης Τζαμάλ, εξαφανίζεται.

    Beautiful Life1 Αυγούστου 2017
  • ΖΑΓΟΡΟΧΩΡΙΑ… ΓΙΑ ΔΡΟΣΕΡΕΣ ΔΙΑΚΟΠΕΣ

    Μία εναλλακτική πρόταση για διακοπές το καλοκαίρι είναι το βουνό. Τα Ζαγοροχώρια  “υπόσχονται” υπέροχη φύση, πράσινο, δροσιά, περιπέτεια και καλό φαγητό.

    Beautiful Life27 Ιουλίου 2017